۰
plusresetminus
دوشنبه ۲ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۱۳

چگونه از شبکه‌های ارتباطات حرفه‌ای برای ارتقاء موقعیت کاری خود بهره ببریم؟(1)

ايتنا - عضویت در شبکه‌های ارتباطات حرفه‌ای هم اکنون در بسیاری از کشورها از الزامات حضور در دنیای کسب و کار محسوب می‌شود، در ردیف داشتن رزومه یا نشانی ایمیل.
چگونه از شبکه‌های ارتباطات حرفه‌ای برای ارتقاء موقعیت کاری خود بهره ببریم؟(1)


شبکه ارتباطات حرفه‌ای یا professional network نوعی از شبکه‌های اجتماعی است که بر ارتباطات مرتبط با کسب و کار و تعاملات تجاری و تخصصی متمرکز است؛ در مقایسه با شبکه‌های اجتماعی عمومی مثل فیس بوک یا گوگل پلاس که برای ارتباطات شخصی استفاده مي‌شوند.

به عنوان نمونه چنین سایت‌هایی می‌توان سایت Linkedin (که در کشورهای انگلیسی زبان پرطرفدارترین این نوع سایت‌ها محسوب می‌شود)، Viadeo (در فرانسه)، Xing (عمدتاً در آلمان و چند کشور دیگر اروپایی) را نام برد.
در ایران نیز شبکه ارتباطی یو۲۴ از جمله سایت‌هایی است که چنین خدماتی را ارائه می‌دهد.
فهرست کامل‌تری از این نوع سایت‌ها در ویکی پدیا از طریق لینک زیر در دسترس است:
http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Professional_networks

ایتنا، با هدف معرفی خدمات این سایت‌ها و همچنین گسترش استفاده از امکانات سایت‌های مفید ایرانی، در یادداشت‌هایی کوتاه در چند بخش، برخی مزایای استفاده از شبکه‌های ارتباطات حرفه‌ای را با بیان مثال از شبکه ارتباطی یو ۲۴ (u۲۴.ir) برای خوانندگان خود ارائه می‌نماید.




بخش اول: برخی مزایای ایجاد پروفایل در این شبکه‌ها
چه به صورت مستقل (فریلنس) کار می‌کنید، چه به دنبال یافتن شغلی متناسب با تخصص خود باشید، و چه مدیر یک شرکت موفق با پرسنل متعدد، امروزه بخش مهمی از قضاوت نسبت به یک فرد و اعتبار حرفه‌ای او بر اساس آنچه از او روی اینترنت وجود دارد شکل می‌گیرد.

نخستین و ساده‌ترین کاربرد ایجاد پروفایل در یک شبکه ارتباطات حرفه‌ای این است که وقتی نامتان را در گوگل جست‌وجو می‌کنند، پروفایل حرفه‌ای شما به همراه تخصص‌ها، مدارک و گواهینامه‌های دریافت شده، مقالات منتشر شده، لینک به سایت‌های دیگر مربوط به شما، و در صورت تمایل سوابق کاری و فهرست پروژه‌هایی که انجام داده‌اید و سایر دستاوردهای تخصصی، آکادمیک، فرهنگی و اجتماعی شما در یک صفحه با نشانی انتخابی و معمولاً در اولین نتایج جست‌وجو نمایش داده می‌شود.
چنین صفحه‌ای بخشی از برند شخصی شما محسوب خواهد شد.

عضویت در شبکه‌های ارتباطات حرفه‌ای هم اکنون در بسیاری از کشورها از الزامات حضور در دنیای کسب و کار محسوب می‌شود، در ردیف داشتن رزومه یا نشانی ایمیل.

در نمونه‌های فعال از چنین سایت‌هایی، تعداد قابل توجهی از مدیران و متخصصان رشته‌های مختلف حضور دارند و بسته به تعداد کاربران هریک، روزانه هزاران تا میلیون‌ها جست‌وجو برای یافتن متخصصان موردنظر انجام می‌شود.
با معرفی توانایی‌های خود و استفاده مناسب از امکانات این جوامع مجازی، ابزاری قدرتمند برای ایجاد ارتباطات مفید، یافتن مشتریان جدید یا دریافت پیشنهادهای کاری در دست خواهید داشت. 

البته امکانات یک شبکه ارتباطات حرفه‌ای معمولاً بسیار فراتر از ایجاد یک صفحه شخصی یا یک پروفایل است.
در بخش بعد از این سری یادداشت‌ها، نگاهی خواهیم داشت به اینکه چگونه پروفایلتان به عنوان جایگزین یا مکمل کارت ویزیت شما عمل خواهد کرد.


- لینک شبکه ارتباطی یو ۲۴: http://u24.ir
 
کد مطلب: 20088
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام