۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۰

ظرفیت تولید کامل آیفون در ژنگژو چین از سر گرفته می‌شود

ایتنا - ​​​​​​​شرکت فاکسکان انتظار دارد کارخانه ژنگژو در چین که بزرگترین کارخانه تولید آیفون در جهان است، از اواخر دسامبر تا اوایل ژانویه، تولید کامل را ازسربگیرد.
ظرفیت تولید کامل آیفون در ژنگژو چین از سر گرفته می‌شود

کارخانه ژنگژو با محدودیت‌های کرونایی سخت گیرانه‌ای دست و پنجه نرم می‌کند که نارضایتی گسترده در میان کارکنان درباره شرایط کار و استراحت در این کارخانه ایجاد کرده است. تولید دستگاه‌های اپل در آستانه فصل کریسمس و ایام تعطیلات سال نوی چینی در پی قرنطینه شدن شماری از کارکنان این کارخانه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا و فرار شمار زیادی از آنها، مختل شده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، رویترز ماه گذشته به نقل از یک منبع آگاه گزارش کرده بود در پی اعتراضات کارگران این کارخانه در نوامبر که به درگیری با پرسنل امنیتی منتهی شد، تولید دستگاه‌های اپل ممکن است ۳۰ درصد کاهش پیدا کند. اما فاکسکان که بزرگترین تولیدکننده قراردادی اپل است، به تاثیر این اختلال بر برنامه‌های تولید یا وضعیت مالی خود اشاره‌ای نکرده است.

به گفته تحلیلگران، فاکسکان تولیدکننده حدود ۷۰ درصد از آیفون‌هایی است که به بازار عرضه می‌شود و کارخانه ژنگژو، اکثر مدل‌های گران قیمت آیفون ۱۴ پرو را تولید می‌کند.

یک منبع آگاه اظهار کرد: ظرفیت تولید به تدریج و با استخدام کارکنان جدید، ازسرگرفته می‌شود. اگر روند استخدام‌ها بدون مشکلی پیش برود، حدود سه تا چهار هفته طول خواهد کشید تا تولید کامل از سرگرفته شود که تقریبا از اواخر دسامبر تا اوایل ژانویه می‌شود.

فاکسکان و دولت محلی به سختی برای استخدام کارکنان جدید تلاش می‌کنند اما ابهامات زیادی به قوت خود باقی مانده است. بعضی از کارکنان ممکن است درباره کار کردن برای این شرکت پس از اعتراضات گسترده ماه گذشته در کارخانه ژنگژو که به خشونت کشید، واهمه داشته باشند.

یک منبع دیگر به رویترز گفت: فاکسکان امیدوار است هر چه زودتر تولید کامل را از سر بگیرد اما نمی‌تواند زمان مشخصی را تعیین کند. وی با اشاره به اعتراضات اخیر و تسهیل محدودیت‌های کرونایی از سوی دولت، اظهار کرد: وضعیت ثبات پیدا کرده است و دولت محلی برای ازسرگیری تولید فعالانه کمک می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت تایوانی فاکسکان ماه گذشته گفته بود انتظار دارد درآمد سه ماهه چهارم کسب و کار محصولات الکترونیکی مصرف این شرکت که شامل تلفن‌های هوشمند است، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته اندکی افت پیدا کند اما محصولات ابری و شبکه رشد قابل توجهی خواهند داشت.
کد مطلب: 70836
برچسب ها: آیفون فاکسکان
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام