۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۳۷

اپلیکیشن توییتر از اپ‌استور حذف می‌شود؟

ایتنا - چالش‌های ایلان ماسک از زمان در دست گرفتن مدیریت توییتر پایان ندارد. در تازه‌ترین اتفاق، ایلان ماسک مدعی شده که اپل آنها را تهدید به حذف اپلیکیشن توییتر از اپ استور کرده است.
اپلیکیشن توییتر از اپ‌استور حذف می‌شود؟

ماسک گفت که شرکت اپل تبلیغات در توییتر را متوقف کرده است و بابت این کار نیز دلیلی ارائه نکرده است. مدیرعامل تسلا چندروز قبل در یک رشته توییت از ممنوعیت احتمالی توییتر در اپ استور پرده‌برداری کرد.

او نوشت: اپل تهدید کرده که توییتر را از اپ استور خود حذف خواهد کرد، اما دلیلش را به ما نمی‌گوید. به‌نظر می‌رسد ماسک تأیید می‌کند که تعدیل محتوای توییتر برای اپل یک مشکل است.

هشدار پیش از واقعه
حدود یک ماه پیش، رئیس سابق امنیت و اعتماد توییتر که پس از تصاحب توییتر توسط ماسک، استعفا داد، درباره اخراج فاجعه‌ بار این اپ از فروشگاه‌های اپلیکیشن اپل و گوگل هشدار داده بود. یوئل راث در نیویورک تایمز نوشت که هرگونه اخراج از این فروشگاه‌های اپلیکیشن، دریافت خدمات توییتر را برای میلیاردها کاربر بالقوه، دشوار می‌کند.

دستورالعمل‌های اپلیکیشن اپل به این ترتیب است که برنامه‌ها را به‌دلیل هرگونه محتوا یا رفتاری که خارج از خطوط قرمز آنهاست، رد می‌کند. در اوایل این ماه، فیل شیلر، مدیر اپ استور اپل، حساب توییتر خود را حذف کرد که بلافاصله این گمانه ‌زنی را به‌وجود آورد که روابط تجاری ماسک با یک توزیع‌کننده اصلی اپلیکیشن توییتر در حال تیره شدن است.

شرکت‌ها در آن زمان گفتند که Parler، شبکه اجتماعی دست‌راستی که توسط رپر آمریکایی Ye خریداری شده بود، در سال۲۰۲۱ توسط اپل پس از به‌روزرسانی محتوا توسط اپل بازسازی شد.

یک ساعت قبل از افشای تهدید اپ استور، ماسک همچنین ادعا کرد که اپل بیشتر تبلیغات در توییتر را متوقف کرده است. او سپس مدیرعامل اپل، تیم کوک را در این توییت تگ کرد و از او پرسید: اینجا چه خبر است. طبق گفته شرکت سنجش تبلیغاتPathmatics، اپل بین ۱۰ تا ۱۶نوامبر ۱۳۱۶۰۰دلار برای تبلیغات توییتر هزینه کرده است که این به نسبت هزینه ۲۲۰۸۰۰ دلاری بین ۱۶ اکتبر تا ۲۲ اکتبر کاهش به‌حساب می‌آید.

ماسک همچنین چندروز قبل، در توییتی درباره هزینه ۳۰درصدی که اپل از توسعه‌دهندگان نرم‌افزار برای خریدهای درون‌ برنامه‌ای دریافت می‌کند، توییت کرد و ماسک با انتشار یک میم نشان داد که مایل است به‌جای پرداخت کمیسیون، به جنگ با اپل برود.

بسیاری از شرکت‌های بزرگ، ازجمله جنرال موتورز و چیپوتل، هزینه‌های خود برای تبلیغات در توییتررا متوقف کرده‌اند. موضع آنها با بازنگری ناموفق سرویس راستی‌آزمایی توییتر، که منجر به راه‌اندازی موجی از حساب‌های جعلی در این پلتفرم شد، تقویت شده است. هفته گذشته ماسک یک عفو عمومی برای حساب‌های توییتر تعلیق شده برای همیشه اعلام کرد. این اقدام راه را برای بازگشت چهره‌هایی مانند استیو بنن، مشاور سابق دونالد ترامپ و کیتی هاپکینز، مفسر راست‌گرای بریتانیایی هموار کرد. ماسک قبلا حساب ترامپ را بازگردانده است، اگرچه رئیس‌جمهور سابق آمریکا از زمان بازگشت به توییتر هنوز از آن استفاده نکرده است.

تولید گوشی هوشمند
با توجه به اتفاقات اخیر، مالک جدید توییتر ادعا کرده است شاید روزی مجبور به تولید یک گوشی جایگزین برای اندروید و آیفون شود. این ادعای ماسک با واکنش مثبت طرفدارانش روبه‌رو شد، اما فعالان حوزه فناوری نسبت به‌گفته او تردید زیادی دارند.

ایلان ماسک از زمان خرید توییتر، تغییرات زیادی در این شبکه اجتماعی ایجاد کرده است. اما تولید یک گوشی هوشمند، شاید با چالش‌های زیادی روبه‌رو باشد. او تاکنون یک شرکت خودروسازی و یک شرکت فضایی تاسیس کرده است که نشان می‌دهد از عهده هرکاری برمی‌آید، پس ساخت گوشی همراه کار سختی برای او نیست. اما از آنجایی که هم‌اکنون مهم‌ترین سیستم عامل‌های موجود در بازار به اندروید و iOS ختم می‌شود، ساخت یک گوشی متفاوت از این دو فضا کار چندان ساده‌ای به‌نظر نمی‌رسد.

هم‌اکنون تمام برنامه‌های موجود در گوشی‌ها روی این دو پلتفرم قابل نصب است و باتوجه به این موضوع، ماسک شاید پس از توسعه یک گوشی در بازار فروش به مشکل برخورد کند. پیش از این شرکت‌های بزرگی همچون سامسونگ، مایکروسافت و آمازون در تلاش بودند تا انحصار اپل و گوگل را بشکنند و در این مسیر تلاش‌ها و هزینه‌های زیادی هم کردند اما در نهایت با شکست روبه‌رو شدند.

حالا کار بسیار سخت‌تر است و برای اینکه یک پلتفرم در بازار موفق شود، به اپ‌های زیاد با توسعه‌دهندگان باهوشی نیاز دارد. ایلان ماسک به ‌راحتی می‌تواند یک گوشی جدید بسازد، یک سیستم‌ عامل جدید مبتنی بر اندروید معرفی کند و حتی یک فروشگاه اپ توسعه دهد، اما نمی‌تواند به همین راحتی‌ها یک اکوسیستم از اپ‌های باکیفیت و مناسب در اختیار کاربران قرار دهد.

منبع: همشهری آنلاین
کد مطلب: 70791
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام