۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۳:۲۱

افشای اطلاعات بیش از پنج میلیون حساب توییتر

ایتنا - ایمیل‌های خصوصی و شماره تلفن‌هایی که به حساب‌های توییتر پیوند خورده‌اند می‌تواند برای برخی از کاربران، مانند سوتزن‌ها (افشاگران) برجسته خبر بسیار بدی باشد، چرا که ممکن است توسط شرکت‌هایی که علیه آنها اقدام کرده‌اند جریمه شوند.
افشای اطلاعات بیش از پنج میلیون حساب توییتر
اطلاعات بیش از پنج میلیون حساب توییتر به صورت آنلاین به بیرون درز کرده است، و حتی اطلاعات بیشتری ممکن است به صورت خصوصی به اشتراک گذاشته شده باشد. این داده‌ها اوایل سال جاری میلادی به سرقت رفتند و در آن زمان گفته می‌شد که دو طرف داده‌ها را به قصد انتشار آن در اینترنت خریداری کرده بودند. تاکنون اطلاعات مربوط به 5.4 میلیون حساب کاربری منتشر شده است. با اینکه این بخش کوچکی از 330 میلیون حساب فعال در این پلتفرم به شمار می‌رود، اما همچنان می‌تواند خطرات جدی را برای کاربران دخیل در آن به همراه داشته باشد و ظاهراً اطلاعات دیگری هم درز کرده است که بخش بزرگ‌تری از مجموعه کاربران را به خطر می‌اندازد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، توییتر مدت کوتاهی پس از انتشار اخبار مربوط به هک در تابستان صحت این افشاگری‌ها را تایید کرد. در حالی که داده‌های کاربر درگیر است، توییتر گفت که هیچ رمز عبوری در طول هک به خطر نیفتاده است. این داده‌ها از آن زمان در یک انجمن هک منتشر شده است، و در آنجا می‌توان آنها را آزادانه دانلود و جستجو کرد.
 
ایلان ماسک از زمان تصدی مسئولیت در توییتر با انتقادهای زیادی به خاطر اقدامات خود مواجه شده است و این اقدامات منجر به تعدادی از مسائل مهم شده است، اما خود این درز اطلاعات مدت‌ها قبل از خرید این پلتفرم توسط میلیاردر مذکور اتفاق افتاده است. مالک جدید توییتر هنوز در مورد فاش شدن این خبر، پیامدهای آن، یا اینکه چگونه قصد دارد از اتفاقات مشابه در آینده جلوگیری کند اظهار نظری نکرده است.
 


چه نوع اطلاعاتی درز کرده است؟
 وبسایت BleepingComputer نمونه‌ای از سوابق لو رفته کاربران را به دست آورده است که اگر دقیق باشد جای نگرانی نیست. تنها بخش اطلاعات حساس قابل مشاهده آدرس ایمیلی است که کاربر به حساب خود پیوند داده است. فراتر از آن، اطلاعاتی مانند نام صفحه کاربر، تعداد فالوورها، بیوگرافی و وضعیت داشتن نشان تایید همگی در دسترس عموم قرار گرفته‌اند. شما می‌توانید همه آنها را فقط با مشاهده نمایه شخصی تعیین کنید. همچنین گفته می‌شود که این افشا شامل شماره‌های تلفن خصوصی نیز می‌شود، که کمی جدی‌تر از آدرس‌های ایمیل و اطلاعات پروفایل در دسترس عموم است.
 
ایمیل‌های خصوصی و شماره تلفن‌هایی که به حساب‌های توییتر پیوند خورده‌اند می‌تواند برای برخی از کاربران، مانند سوتزن‌ها (افشاگران) برجسته خبر بسیار بدی باشد، چرا که ممکن است توسط شرکت‌هایی که علیه آنها اقدام کرده‌اند جریمه شوند. دلایل دیگری نیز وجود دارد که افراد ترجیح می‌دهند ناشناس بمانند. بازماندگان خشونت خانگی و افرادی که توسط مزاحمان دچار مشکل شده‌اند، اکنون ممکن است پروفایل‌های خصوصیشان در شبکه‌های اجتماعی قابل دسترسی عمومی باشد – که باعث می‌شود افراد بدرفتار با آنها راه دیگری برای تماس با آنها پیدا کنند.
 
کد مطلب: 70779
برچسب ها: توییتر هک
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام