۱
۰
plusresetminus
دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۵
هشدار سناتورهای آمریکایی:

تیک‌تاک ابزار شنود چین است

ایتنا - ​​​​​​​همزمان با توافق احتمالی که به تیک‌تاک اجازه خواهد داد فعالیت در آمریکا را حفظ کند، دو سناتور آمریکایی این اپلیکیشن اشتراک گذاری ویدئو را ابزار شنود چین خواندند.
تیک‌تاک ابزار شنود چین است

تام کاتن، سناتور جمهوریخواه آرکانزاس در برنامه خبری یکشنبه شبکه فاکس نیوز گفت: نه فقط محتوایی که در تیک‌تاک بارگزاری می‌شود بلکه همه اطلاعات گوشی شما، اپلیکیشن‌های دیگر، همه اطلاعات شخصی شما، حتی تصویر چهره، حتی نقطه‌ای که چشمان شما به گوشی نگاه می‌کند، شنود می‌شود. تیک‌تاک یکی از عظیم‌ترین برنامه‌های شنود تاکنون به خصوص از جوانان آمریکایی بوده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، مارک وارنر، رئیس کمیته اطلاعات سنا که دموکراتی از ویرجینیاست، گفت: این اپلیکیشن یک تهدید عظیم است. همه اطلاعاتی که فرزند شما وارد و دریافت می‌کند، جایی در پکن نگهداری می‌شود.

دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، به دنبال توافق امنیتی با تیک‌تاک است که به این اپلیکیشن اجازه می‌دهد از ممنوعیت مربوط به دوران ترامپ رهایی پیدا کند. مخالفان نگران اطلاعاتی مانده‌اند که ممکن است از طریق این اپلیکیشن محبوب که متعلق به شرکت چینی بایت دنس است، به چین درز پیدا کند.

سناتور مارکو روبیو از فلوریدا و مایک گالاگر، نماینده جمهوریخواه از ویسکانسین که دو قانونگذار پرنفوذ هستند، ماه جاری اظهار کردند: قانونی را برای ممنوعیت استفاده از تیک‌تاک در آمریکا معرفی می‌کنند و از دولت بایدن برای عدم انجام اقدام کافی، انتقاد کردند.

کریستوفر ری، مدیر اف‌بی‌آی، هفته گذشته نگرانی‌های امنیت ملی این سازمان نسبت به تیک‌تاک را تکرار و به یک کمیسیون مجلس گفت: احتمال دسترسی دولت چین به اطلاعات کاربران یا نرم افزار، دلیلی نگرانی بی‌نهایت است.

دولت آمریکا در حال بررسی پیشنهادی است تا به تیک‌تاک اجازه دهد تحت مالکیت بایت‌دنس، به فعالیت در آمریکا که میلیون‌ها کاربر جوان دارد، ادامه دهد. این توافق شامل هدایت ترافیک کاربران آمریکایی از طریق سرورهایی است که توسط شرکت اوراکل اداره می‌شوند و پایگاه داده این شرکت، بر الگوریتم‌های اپلیکیشن تیک‌تاک نظارت خواهد کرد.

شو زی، مدیرعامل تیک‌تاک هفته گذشته گفت: این شرکت سرگرم کار روی پروژه‌ای به نام تگزاس است که اطلاعات حساس کاربران آمریکایی را جدا می‌کند و تنها کارمندان آمریکایی این اپلیکیشن به آن دسترسی خواهند داشت. این اقدام بی‌نهایت دشوار و گران است اما هدف آن رفع نگرانی مقامات آمریکایی است.

تیک‌تاک اعلام کرده است بعضی از کارمندان خارج از آمریکا می‌توانند به اطلاعات کاربران آمریکایی دسترسی داشته باشند اما این اطلاعات را در اختیار دولت چین قرار نمی‌دهند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اما وارنر ابراز بدبینی کرده و اظهار کرده که کد این اپلیکیشن در چین نوشته شده است و می‌تواند مدیومی باشد که تلاش کند کاربران اپلیکیشن را از موضوعات جنجالی نظیر تایوان دور نگه دارد. سناتور کاتن به مردم آمریکا توصیه کرد این اپلیکیشن را حذف کنند و حتی گوشی خود را تعویض کنند.
کد مطلب: 70632
برچسب ها: تیک‌تاک جاسوسی
نام شما
آدرس ايميل شما


بهروز
feedback
Iran, Islamic Republic of
اره تیک تاک ابزار شنوده و اینستاگرام و فیس‌بوک و توییتر و تلگرام و واتساپ و بی‌ریل و ... دوست خوب و امین مردمن.
یک اپ غیر امریکایی تونسته جون بگیره صبح و شب میگن ما خوبیم اون بده. چون خودشون شنود و جاسوسی دارن، میگن بقیه هم دارن (اگرچه همه اینا مثل همن)
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام