کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

صندل‌های قدیمی بیرکنستاک استیو جابز به حراج گذاشته شدند

سايت خبری ايتنا , 2 آذر 1401 ساعت 5:29

ایتنا - بنا بر اعلام این حراجی، استیو جابز این صندل‌ها را برای مدتی طولانی بین دهه 1970 و 1980 می‌پوشید. همچنین توضیح داده شده که این بریکن‌استاکس‌ها شاهد «لحظه‌های محوری» زیادی در تاریخ اپل بوده‌اند - از جمله تأسیس آن در سال 1976، که تصور می‌شود جابز اغلب این صندل‌ها را می‌پوشید.


در چند ماه گذشته شاهد افزایش تعداد محصولات قدیمی اپل و یادگاری‌های استیو جابز بوده‌ایم که مبالغ هنگفتی را در حراجی ها جمع‌آوری کرده‌اند. در ژوئیه 2022، یک شرکت حراجی مستقر در بوستون، PCB (برد مدار چاپی) نمونه اولیه اپل-1 را که متعلق به استیو جابز بود، به حراج گذاشت.
یک پیشنهاددهنده ناشناس این قطعه کوچک سخت‌افزار قدیمی را به مبلغ چشمگیر 677196 دلار خرید. در حالی که بسیاری از ما هرگز متوجه نمی‌شویم که چرا کسی چنین پولی را برای چنین شیئی خرج کند، اما به هر حال اهمیت تاریخی Apple-1 را نمی‌توان انکار کرد. بسیاری از مردم بر این باورند که اگر اپل-1 نبود، اپل نمی‌توانست به غول امروزی تبدیل شود. علاوه بر این، چیزی که این برد مدار چاپی  Apple-1 را خاص‌تر کرده بود لحیم‌کاری دستی آن توسط استیو وزنیاک بود.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، برخلاف آیفون نسل اول باز نشده که اخیراً در یک حراجی دیگر به قیمت حدود 40 هزار دلار به فروش رفت، در وبسایت حراجی جولین قطعه خاص دیگری از یادگاری‌های استیو جابز قرار است به مزایده گذاشته شود که چندان در شرایط بکر نیست.



در واقع، حراج جولین به صراحت اعلام کرده است که «بر روی کفی صندل استیو جابز اثر جای پای او قابل مشاهده است» و اینکه در قسمت زیری لاستیکی این صندل‌ها که جابز آنها را در زندگی روزمره خود می‌پوشد «ساییدگی شدیدی» قابل رویت است. با این حال، این چیزها برای آن طرفدار ثروتمند اپل که در نهایت این را می‌خرد مهم نیست. در زمان تهیه این خبر، پیشنهادها از 22500 دلار فراتر رفته بود، اما پیشبینی این حراجی پیشنهاد نهایی بین 60000 تا 80000 دلار است.
 
بنا بر اعلام این حراجی، استیو جابز این صندل‌ها را برای مدتی طولانی بین دهه 1970 و 1980 می‌پوشید. همچنین توضیح داده شده که این بریکن‌استاکس‌ها شاهد «لحظه‌های محوری» زیادی در تاریخ اپل بوده‌اند - از جمله تأسیس آن در سال 1976، که تصور می‌شود جابز اغلب این صندل‌ها را می‌پوشید. او این جفت را تا اواسط دهه 1980 می‌پوشید. این صندل‌های جابز تا پیش از این در چندین نمایشگاه از جمله Salone del Mobile در میلان ایتالیا در سال 2017 و موزه تاریخ وورتمبرگ در اشتوتگارت آلمان به نمایش گذاشته شده بودند. همچنین در دفتر مرکزی Birkenstock در Rahms، آلمان، و همچنین در اولین فروشگاه Birkenstocks ایالات متحده در SoHo در ایالت نیویورک در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفتند.
 


کد مطلب: 70629

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/70629/صندل-های-قدیمی-بیرکنستاک-استیو-جابز-حراج-گذاشته-شدند

ايتنا
  https://www.itna.ir