۱
۰
plusresetminus
شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۳

بحران بزرگ در توییتر / از استعفاها تا تعطیلی

ایتنا - ​​​​​​​پس از اولتیماتوم پنج شنبه گذشته ایلان ماسک، صدها کارمند توییتر تصمیم گرفته‌اند این شرکت شبکه اجتماعی را ترک کنند.
بحران بزرگ در توییتر / از استعفاها تا تعطیلی

این استعفاها نشان دهنده عدم تمایل بعضی از ۳۰۰۰ کارمند باقی مانده توییتر برای کار در شرکتی است که ایلان ماسک نیمی از اعضای آن از جمله مدیران ارشد را اخراج کرده و بی‌محابا در حال تغییر فرهنگ این شرکت برای تاکید بر ساعات طولانی کار با روند فشرده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، ماسک اواخر پنج شنبه در توییتر اعلام کرد نگران استعفاها نیست زیرا بهترین افراد می‌مانند. این میلیاردر مالک توییتر، بدون توضیح چندانی اعلام کرد ما همین حالا به رکورد بالای دیگری در زمینه استفاده از توییتر رسیدیم.

یک کارمند توییتر و یکی از کارمندان سابق این شرکت که در تماس با همکارانش است، اظهار کرد: ماسک روز پنج شنبه با بعضی از کارمندان ارشد دیدار و تلاش کرد آنها را متقاعد کنند در شرکت بمانند.

به گفته دو منبع آگاه، این شرکت به کارمندانش اعلام کرده است دفاترش را تعطیل کرده و کارتهای ورود به ساختمان را تا دوشنبه قطع می‌کند. کارمندان امنیتی بعدازظهر پنج شنبه، بعضی از کارمندان یک دفتر را به خارج از ساختمان هدایت کردند.

طبق پست‌هایی که توسط رویترز مشاهده شده است، بیش از ۱۱۰ کارمند توییتر در چهار قاره جهان، تصمیم برای ترک این شرکت را اعلام کرده اند. با این حال، استعفاهای همه آنها قابل تائید نیست. حدود ۱۵ کارمند در بخش فروش تبلیغات اعلام کرده اند در این شرکت می‌مانند. یک منبع آگاه اظهار کرد: در ابزار چت داخلی توییتر، بیش از ۵۰۰ کارمند روز پنج شنبه پیامهای خداحافظی نوشتند.

نظرسنجی که در اپلیکیشن محل کار بلایند انجام گرفت که کارمندان را از طریق ایمیل محل کارشان تائید کرده و به آنها اجازه می‌دهد اطلاعات را به صورت ناشناس به اشتراک بگذارند، نشان داد ۴۲ درصد از ۱۸۰ پاسخ دهنده، گزینه استعفا را انتخاب کردند. یک چهارم گفتند از سر اجبار تصمیم گرفته‌اند بمانند و تنها هفت درصد گفتند: ماندن و کار سخت را انتخاب کرده اند. شمار دقیق کارمندان توییتر که قصد دارند این شرکت را ترک کنند هنوز معلوم نیست و توییتر هم در این باره توضیح نداده است.

ثبات سرویس توییتر
این استعفاها شامل بسیاری از مهندسان مسئول ترمیم باگها و جلوگیری از اختلال سرویس بوده و پرسشهایی را درباره ثبات این پلتفرم در بحبوحه از دست دادن کارمندانش، برانگیخته است.

به گفته یک منبع آگاه، بعدازظهر پنج شنبه نسخه اپلیکیشن توییتر که توسط کارمندان استفاده می شود، دچار کندی شد و نسخه عمومی توییتر در معرض ریسک خرابی در طول شب قرار داشت. این شخص گفت: اگر اپلیکیشن خراب شود، دیگر کسی در بسیاری از بخشها نمانده تا آن را ترمیم کند.

طبق گزارش وب سایت داون دتکتور، گزارشهایی از اختلال توییتر بعدازظهر پنج شنبه به یکباره افزایش یافت و از کمتر از ۵۰ مورد به حدود ۳۵۰ مورد رسید.

به گفته یک کارمند سابق، در یک مکالمه خصوصی در سیگنال با حدود ۵۰ کارمند توییتر، حدود ۴۰ نفر گفتند تصمیم گرفتند از این شرکت بروند. و در گروه اسلک خصوصی برای کارمندان فعلی و سابق توییتر، حدود ۳۶۰ نفر به کانال جدید با عنوان اخراج داوطلبانه پیوستند. در یک نظرسنجی دیگر در بلایند، برآورد شد حداقل ۵۰ درصد از کارمندان توییتر این شرکت را ترک خواهند کرد.

ماسک چهارشنبه گذشته در ایمیلی به کارمندان توییتر اعلام کرده بود از این به بعد، برای ساخت نسخه جدید موفق توییتر و موفقیت در جهان رقابتی، ما باید به شدت سخت کار کنیم. در این ایمیل از کارمندان خواسته شده بود اگر می‌خواهید با این شرایط بمانند، گزینه "بله" را کلیک کنند و کسانی که تا ساعت پنج بعدازظهر به وقت نیویورک پاسخ ندهند، به منزله استعفای آنها محسوب می‌شود.

با نزدیک شدن به این مهلت، بسیاری از کارمندان در تقلا برای تصمیم گیری بودند. به گفته یک کارمند که توییتر را ترک کرده است، یک تیم در توییتر تصمیم گرفت به صورت دسته جمعی این شرکت را ترک کنند. قلب‌های آبی و ایموجی‌های سلام در توییتر و چت روم‌های داخلی آن برای دومین بار در دو هفته گذشته سرازیر شد و بسیاری از کارمندان خداحافظی کردند.

بر اساس گزارش رویترز، تس رینرسون که مسئول ایجاد تیم رمزارز در توییتر بود، یکی از کارمندان برجسته ای است که این شرکت را ترک کرده است.
کد مطلب: 70576
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
توییتر دست یک احمق افتاده که داره نابودش میکنه
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام