کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

‌افشای اطلاعات و قدرت ای‌ام‌دی رایزن 7000، شرکت اینتل را نگران کرده است

سايت خبری ايتنا , 2 آذر 1401 ساعت 1:40

ایتنا – شایعات منتشر شده درباره قدرت بسیار بالای پردازنده‌های آینده سری 7000 رایزن شرکت ای ام دی موجب شده است که اخباری از نگرانی شرکت اینتل برای رقابت با این محصولات نیز در بازار نشر پیدا کنند.


شایعات منتشر شده درباره قدرت بسیار بالای پردازنده‌های آینده سری 7000 رایزن شرکت ای ام دی موجب شده است که اخباری از نگرانی شرکت اینتل برای رقابت با این محصولات نیز در بازار نشر پیدا کنند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  techradar، اخبار منتشر شده حاکی از آن هستند که دو مدل پردازنده سری 7000 رایزن که به خانواده X این پردازنده‌ها تعلق ندارند، در مرکز داده‌های SiSoftware مشاهده شده‌اند و عملکرد ثبت شده توسط این دو دستگاه بسیار بالاتر از انتظارات بوده است.
 
بنچ‌مارک‌های دو پردازنده ای ام دی رایزن 7 مدل 7700 و رازین 5 مدل 7600 در این دیتابیس مخصوص بنچ‌مارک سخت‌افزار مشاهده شده است و نشان دهنده این است که یک سیستم ناشناخته و عرضه نشده با نام Sapphire 7D771 از این دو پردازنده استفاده کرده است.
 
شرکت سفایر مادربردهای اختصاصی می‌سازد و به همین دلیل نیز هر کسی امکان بهره گرفتن از محصولات این شرکت را ندارد ولی این اطلاعات نشان دهنده این است که قرار است از این مادربرد و پردازنده برای اهداف خاص سطح سازمانی استفاده شود.
 


در اطلاعات افشا شده مدل 7700 دارای هشت هسته بوده و مدر 7600 از نوع شش هسته‌ای است. نهایت کلاک ثبت شده بر روی این محصولات برابر با 3.8 گیگاهرتز بوده است که به مراتب پایین‌تر از کلاک سری X ای ام دی به حساب می‌آید ولی بازهم بسیار نیرومند محسوب می‌شود.
 
قیمت این محصولات قاعدتا بر اساس روال کاری ای ام دی به مراتب کمتر از سری X خواهد بود ولی هنوز مشخص نیست که قیمت تمام شده این محصول جقدر خواهد بود. با این وجود نکته مهم این است که با مقایسه سابقه قیمت محصولات ارزان ای ام دی با محصولات ارزان اینتل و در کنار هم قراردادن این سابقه با قدرت مشخص شده در این بنچ‌مارک‌ها می‌توان گفت که ای ام دی از نظر توان خروجی به نسبت قیمت، بسیار بهتر از اینتل عمل کرده است.
 
پردازنده‌های اینتل سری Core i5 که از نظر رده در سطحی مشابه با مدل 7600 ای ام دی قرار داشته است، 319 دلار قیمت دارد در حالی که یک پردازنده ای ام دی 5600 با قیمت 199 دلار به مشتریان عرضه شده است و این امر نشان دهنده این است که احتمالا مدل‌های جدید نیز قیمت پایین‌تری خواهند داشت.
 
شایان ذکر است که در حال حاضر یکی از بهترین محصولات ارزان قیمت در رده پردازنده متعلق به ای ام دی بوده و مدل رایزن 5 5600 است که تنها 139 دلار قیمت دارد و رسما بهترین محصول ارزان قیمت بازار به حساب می‌آید. با این وجود طبیعی است که اینتل بابت عرضه نسل جدید پردازنده‌های ای ام دی احساس نگرانی کند.
 


کد مطلب: 70559

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/70559/افشای-اطلاعات-قدرت-ای-ام-دی-رایزن-7000-شرکت-اینتل-نگران-کرده

ايتنا
  https://www.itna.ir