۰
plusresetminus
شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۲۹

عربستان قطب منطقه‌ای اپل می‌شود

ایتنا - عربستان سعودی در حال مذاکره با ۲۰ شرکت بین‌المللی دیگر است تا دفاتر مرکزی‌شان را به منطقه اقتصادی ویژه ریاض منتقل کنند.
عربستان قطب منطقه‌ای اپل می‌شود

اپل با عربستان سعودی به توافق رسیده است تا قطب توزیع محصولاتش در خاورمیانه را در منطقه اقتصادی ویژه ریاض تاسیس کند که در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی ملک خالد قرار دارد. این شرکت اولین شریک تجاری بزرگ عربستان سعودی در این منطقه آزاد اقتصادی است.

این منطقه ویژه که سه میلیون متر مربع مساحت دارد در ۳۱ اکتبر افتتاح شد و با معافیت از برخی مالیات‌ها و قوانین کار، درصدد است بزرگ‌ترین شرکت‌های بین‌المللی جهان را جذب کند. برآورد می‌شود تا سال ۲۰۳۰، این امتیازها و معافیت‌های مالیاتی حدود ۱۵.۵ میلیارد دلار عایدی مالی برای اقتصاد این کشور خواهد داشت.

به گفته صالح الجاسر، وزیر ترابری عربستان سعودی، قرار است این مرکز قطب توزیع منطقه‌ای محصولات اپل و همچنین مجموعه‌ای از فعالیت‌ها از جمله خط مونتاژ و تعمیر و سپس راه‌اندازی خط تولید باشد.

او در ادامه افزود عربستان سعودی در حال مذاکره با ۲۰ شرکت بین‌المللی دیگر است و تمرکز فعالیت‌های این منطقه در حوزه صنایعی مانند فناوری، مخابرات، هوانوردی و داروسازی خواهد بود.

این کشور در نظر دارد استعدادهای جوان را جذب و شرکت‌ها را مجاب کند تا دفاتر مرکزی‌شان در منطقه را به ریاض منتقل کنند که نه تنها به ایجاد صنایع جدید کمک خواهد کرد بلکه برای جمعیت جوان این کشور فرصت‌های شغلی فراهم می‌کند.

عربستان سعودی در راستای طرح شاهزاده محمد بن سلمان برای گشایش و گسترش اقتصاد غیرنفتی‌ موسوم به چشم‌انداز ۲۰۳۰،  قصد دارد حجم ترابری هوایی‌اش را تا سال ۲۰۳۰ پنج برابر کند و به ۴.۵ میلیون تن افزایش دهد.

علاوه بر این، ولیعهد عربستان سعودی هفته گذشته اعلام کرد که از محل صندوق سرمایه‌گذاری دولتی پنج شرکت جدید در خاورمیانه تاسیس می‌شود که در مجموع ۲۴ میلیارد دلار در بخش‌های زیرساخت‌، مستغلات، معدن، بهداشت و درمان، خدمات مالی، غذا و کشاورزی، تولید، مخابرات و فناوری در بحرین، عراق، اردن، عمان و سودان سرمایه‌گذاری خواهند کرد.
کد مطلب: 70330
برچسب ها: عربستان اپل
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام