۱
۰
plusresetminus
شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۵۰

جو بایدن توییتر را متهم به دروغ‌پراکنی کرد

ایتنا - ​​​​​​​جوبایدن رییس جمهور آمریکا در سخنرانی خود گفت: ایلان ماسک شبکه اجتماعی توئیتر را خریده که دروغ در سراسر جهان منتشر کند.
جو بایدن توییتر را متهم به دروغ‌پراکنی کرد

این درحالی است که هفته گذشته ایلان ماسک توئیتر را خرید و تغییراتی در آن از جمله اعمال هزینه اشتراک ۸ دلاری برای سرویس تیک آبی و اخراج وسیع کارمندان به دلیل وضعیت اقتصادی آمریکا، انجام داده است.

به گزارش ایتنا از مهر، توئیتر روز گذشته اعلام کرد نیمی از کارمندان خود را اخراج کرده البته نیروهای اخراجی مربوط به تیم های کوچک تری با مسئولیت جلوگیری از گسترش اخبار جعلی بوده اند. در این میان آگهی دهندگان نیز به دلیل نگرانی های مربوط به بازبینی محتوا از تبلیغ در این شبکه اجتماعی خودداری کرده اند.

بایدن در سخنرانی خود گفت: اکنون همه ما درباره یک چیز نگران هستیم: ایلان ماسک شرکتی را می خرد که انبوهی از اکاذیب در سراسر جهان را نشر می دهد. توئیتر عملاً هیچ بازبین محتوایی در آمریکا ندارد. اکنون چگونه می توان انتظار داشت کودکان درک کنند چه چیزی در معرض خطر قرار دارد؟

کارین ژان پیر سخنگوی کاخ سفید نیز پیش از این به خبرنگاران گفته بود باید درباره نیاز به کاهش نفرت پراکنی و اخبار جعلی به طور شفاف سخن گفته است. او در این باره گفته بود: این امر به توئیتر، فیس بوک و هر پلتفرم اجتماعی مربوط است که کاربران می توانند اخبار جعلی منتشر کنند.

این در حالی است که ماسک تعهد کرده بود آزادی بیان را در توئیتر احیا کند و از سوی دیگر اجازه ندهد این پلتفرم به جهنم سقوط کند. اما شرکت های بزرگ آگهی دهنده از ماه ها قبل درباره خرید توئیتر توسط ماسک اظهار نگرانی کرده بودند.
کد مطلب: 70327
برچسب ها: توییتر جو بایدن
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
«ایلان ماسک شرکتی را می خرد که انبوهی از اکاذیب در سراسر جهان را نشر می دهد»
آنسوی آب ها این را می گویند ، اگر از اینسو بیان می شد ، چه می شد؟ در هر حال انگاری در این دنیای دیحیتال مردم هستند که بلاتکلیف ماندن ، که بالاخره کدام سو صحیح است ، و شاید علت اصلی عدم تطابق سواد و آگاهی عمومی از ابزارهای نوین باشد.شاید.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام