۰
plusresetminus
شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۱

راهنمای خرید مانیتور | آشنایی با انواع آن

در راهنمای خرید مانیتور، قصد داریم تا شما را ابتدا با انواع مانیتور آشنا کرده و سپس به بررسی فاکتور‌های مهم در خرید بپردازیم. در انتها هم بهترین فروشگاه برای خرید را به شما معرفی خواهیم کرد.
راهنمای خرید مانیتور | آشنایی با انواع آن
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



آشنایی با نیاز و خواسته‌های شما از یک سیستم الکترونیکی می‌تواند بهترین راهنما برای هر خریدی باشد. ابتدا باید بدانید که قرار است از یک وسیله چه استفاده‌ای کرده و چه بودجه‌ای را به آن اختصاص می‌دهید؛ سپس انتخاب نوع کالا دیگر سخت نخواهد بود. در راهنمای خرید مانیتور، قصد داریم تا شما را ابتدا با انواع مانیتور آشنا کرده و سپس به بررسی فاکتور‌های مهم در خرید بپردازیم. در انتها هم بهترین فروشگاه برای خرید را به شما معرفی خواهیم کرد.
 

آشنایی با انواع مانیتور


در راهنمای خرید مانیتور ابتدا به این سؤال پاسخ دهید که هدف شما از خرید مانیتور چیست؟ آیا گیمر هستید و قرار است ساعات زیادی را پای بازی‌های کامپیوتری باشید یا گرافیستی هستید که برای ویرایش تصاویر نیازمند شفافیت رنگ‌ها و نور‌ها هستید. این روز‌ها برای هر فرد با هر نیازی، مانیتور و سیستم کامپیوتری مناسبی وجود دارد فقط باید آن را پیدا کنید.
مانیتورها از لحاظ فرم ظاهری و عملکرد به دسته‌بندی‌های مختلفی تقسیم می‌شوند:

   - مانیتور‌های لمسی: این مانیتور‌ها برای افرادی مناسب بوده که عادت به استفاده از موس و کیبورد ندارند. این ویژگی به‌تازگی در لپ‌تاپ‌ها و کامپیوتر‌ها ایجاد شده و طرف‌داران خاص خود را دارد.
   - مانیتور‌های عادی: بیشتر کاربران نیاز به مانیتور‌های عادی دارند؛ زیرا قرار است کار‌های اینترنتی روزانه خود را با آن انجام دهند. تماشای انواع فیلم‌ها، جستجو در وب، خرید آنلاین و تماشای فیلم و سریال از استفاده‌های عادی و روزانه مانیتور است.
   - مانیتور‌های خمیده: این مدل مانیتور‌ها بیشتر برای گیمر‌ها کاربرد داشته زیرا دید کامل‌تر و بهتری به گیم می‌دهد. این مانیتور‌ها هم به‌تازگی محبوب شده و با وجود قیمت بالا، خریداران زیادی دارد.
    - مانیتور‌های حرفه‌ای: مانیتور‌های حرفه‌ای به طور خاص برای افرادی مناسب هستند که به دقت و رزولوشن تصویر بسیار بالا نیاز دارند. افرادی مانند عکاسان، ادیتور‌ها و گرافیست‌ها در اول صف خریداران مانیتور‌های حرفه‌ای قرار دارند.

 

عوامل مهم در خرید مانیتور


حالا که با نیاز خود آشنا شدید و می‌دانید که کدام دسته‌بندی مانیتور‌ها برای شما مناسب بوده، وقت آن است که به بررسی عوامل مهمی در خرید یک مانیتور بپردازیم. در راهنمای خرید مانیتور عواملی مانند برند سازنده، کیفیت تصویر، اندازه صفحه‌نمایش، اتصالات و غیره بسیار مهم و قابل‌توجه هستند.
   - کیفیت صفحه‌نمایش: کیفیت صفحه‌نمایش اولین عامل مهمی بوده که به آن توجه می‌شود. مانیتور‌های 4K بهترین مانیتور‌هایی هستند که در حال حاضر در بازار موجود بوده و به فروش می‌رسند. بااین‌حال اگر بودجه شما کمتر بوده، شاید یک مانیتور Full HD هم مناسب باشد.
   - برند سازنده: نمی‌توان این مسئله را انکار کرد که برند تا چه اندازه اهمیت دارد. برند‌هایی مانند ایسوس جز بهترین تولید‌کننده‌های صفحه‌نمایش هستند.
   - اندازه صفحه‌نمایش: اندازه مانیتور کاملا به نیاز شما بستگی دارد؛ زیرا به طور مستقیم روی قیمت نهایی مؤثر است. اگر استفاده شما، عمومی بوده بهتر است به سراغ مانیتور‌های بسیار بزرگ نروید.
   - مدت‌زمان پاسخ‌دهی: این عامل بیشتر برای گیمر‌ها اهمیت دارد؛ زیرا سرعت بازی‌ها بسیار بالا بوده و لازم است تا تصویر، شفافیت کافی داشته باشد.
   - قیمت: در کنار همه خواسته‌ها و انتظاراتی که از صفحه‌نمایش دارید، قیمت مانیتور هم اهمیت زیادی دارد. بنابراین شاید بهتر باشد قبل از هر چیزی بودجه خود را تعیین کنید.
 

سخن پایانی

 



انتخاب یک فروشگاه اینترنتی یا حضوری معتبر، به شما کمک می‌کند تا تجربه خوبی از خرید خود داشته باشید. فروشگاه اگزو گیم با آدرس اینترنتی exo.ir برترین فروشگاه تخصصی در حوزه بازی‌های رایانه‌ای و تجهیزات کامپیوتری بوده که فعالیت خود را از سال 95 شروع کرده است. شما می‌توانید مانیتور مورد نظر خود را از برترین برند‌ها، با بالاترین کیفیت و بدون هیچ نگرانی از این فروشگاه خریداری کنید.
برای راحتی شما در خرید، هم امکان خرید حضوری و هم خرید اینترنتی از سراسر ایران فراهم است. اگر ساکن تهران هستید، می‌توانید خرید خود را در سریع‌ترین زمان ممکن و با پرداخت در محل دریافت کنید. برای ساکنین دیگر شهر‌ها هم از طریق پست سفارش‌ها ارسال خواهند شد. همچنین درصورتی‌که برای خرید نیاز به مشاوره دارید می‌توانید با کارشناسان حرفه‌ای اگزو صحبت کرده و بهترین تصمیم را بگیرید.

 
کد مطلب: 70325
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام