۰
plusresetminus
سه شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۷
وزیر اقتصاد:

جزییات بسته حمایتی از کسب و کارهای مجازی آسیب دیده اعلام می‌شود

ایتنا - وزیر اقتصاد اعلام کرد: امشب وزیر ارتباطات جزییات بسته مصوب حمایتی از کسب و کارهای مجازی آسیب دیده را اعلام می‌کند.
جزییات بسته حمایتی از کسب و کارهای مجازی آسیب دیده اعلام می‌شود

احسان خاندوزی امروز (سه شنبه) در نشست خبری هفتگی خود با اشاره به مشکلات پیش‌آمده برای کسب‌وکارهای دیجیتال در ماه گذشته، اظهار کرد: اواخر شهریور و اوایل مهر ماه به جهت فضایی که آشوبگران ایجاد کردند، لطمه جدی به برخی از اشتغال‌های حوزه کسب‌وکارهای مجازی داشتیم که متاسفانه درآمد بسیاری از افرادی را که از این فضا استفاده می‌کردند به شکل منفی تحت تاثیر قرار داد.

وی افزود: چون این مسئله حائز اهمیت است، در کمیته اشتغال دیجیتال دولت جلسات متعددی تشکیل شده و دولت حامی کسب‌وکارهای دیجیتال است و پشت آنان را خالی نخواهد کرد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: دولت وظیفه خود می‌داند که این جمع تقریباً قابل‌توجهی از مردم که از این طریق کسب درآمد می‌کردند را حمایت کند و امشب وزیر ارتباطات جزییات بسته مصوب حمایتی در این زمینه را اعلام می‌کند.

کاهش نرخ بیکاری در تابستان امسال
سخنگوی اقتصادی دولت با اشاره به وضعیت بازار کار اظهار کرد: نرخ بیکاری در تابستان امسال به ۸.۹ درصد رسیده است. برخی قائل به این هستند که وقتی بیکاری کاهش پیدا کرده این صرفاً ناشی از مسئله نرخ مشارکت است که از ۴۱.۱ درصد به ۴۱ درصد کاهش پیدا کرده، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که تعداد افراد فعال اقتصادی در تابستان امسال ۲۱۱ هزار نفر افزایش یافته و به ۲۶ میلیون و ۱۱۲ هزار نفر رسیده است.

خاندوزی یادآور شد: از طرف دیگر تعداد افراد دارای شغل در کشور هم ۳۷۳ هزار نفر افزایش یافته و به ۲۳ میلیون و ۷۷۸ هزار نفر رسیده است. جمعیت بیکار ۱۵ ساله و بالاتر که فارغ‌التحصیل آموزش عالی کشور هم بودند از یک میلیون و ۱۲ هزار نفر به ۹۵۵ هزار نفر کاهش یافته است.

وزیر اقتصاد ادامه داد: این درحالی است که ما به دلیل خشکسالی در بخش کشاورزی حدود ۳۰۰ هزار نفر در تابستان امسال کاهش شاغلان را داشتیم و در مقابل در بخش صنعت ۱۱۲ هزار نفر و در بخش خدمات ۵۴۶ هزار نفر افزایش شاغل را تجربه کردیم.

دولت در ادامه مسیر اقتصادی و سیاست خارجی خود مصمم‌تر شده است

وی در پاسخ به پرسشی درباره ارتباط ناآرامی‌های اخیر و تحریم‌های جدید، اظهار کرد: موافقم که حتماً بخشی از انگیزه‌هایی که پشت سر اتاق فرمان ناآرامی‌های یک ماه گذشته کشور بوده است، نارضایتی آنان از جهت‌گیری‌های تحولی یک سال گذشته است. امیدواریم در همین دوره، بسیاری از اقدامات که سال‌ها گفته می‌شد اما پی‌گیری نمی‌شد یا اراده سیاسی کافی برایش وجود نداشت به نتیجه برسد.

خاندوزی تأکید کرد: اتفاقاً حوادث اخیر و اغتشاشاتی که شکل گرفته نه‌تنها مانعی نیست، بلکه دولت را در ادامه مسیر اقتصادی و سیاست خارجی خودش مصمم‌تر کرده است. 

سخنگوی اقتصادی دولت ادامه داد: قطعاً یکی از جلوه‌های بیرونی برای تحریم‌کنندگان کشور این است که وقتی می‌بینند کشور توانسته مسیرهای جایگزینی برای رشد و توسعه اقتصادی خود در پیش گیرد و در انزوا نماند، حتماً تلاش خواهند کرد از طرفی مثل تبدیل‌کردن یک نارضایتی و اعتراض مسالمت‌آمیز به یک آشوب گسترده در چندین شهر کشور دوباره شرایط تحریمی را برای کشور فراهم کنند.

خاندوزی تصریح کرد: تمام تلاش ما باید این باشد که هم شرایط داخلی را به سرعت به آرامش برگردانیم و امنیت کسب‌وکار و امنیت اقتصادی را به فعالان این بخش برگردانیم و هم نشان دهیم که اقتصاد ایران نه تنها می‌تواند ادامه حیات دهد، بلکه در مسیر رشد و توسعه اقتصادی حتی در حوزه تجارت خارجی، ترانزیت و مبادلات ارزی قرار گیرد.
کد مطلب: 70180
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام