کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

6 علت خاموش شدن کامپیوتر هنگام بازی

3 آبان 1401 ساعت 11:24

یکی از مشکلات رایجی که کاربران کامپیوتر و گیمرها با آن روبرو هستند، خاموش شدن کامپیوتر هنگام بازی است. این موضوع می‌تواند دلایل مختلف سخت افزاری و نرم افزاری داشته باشد.


---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



یکی از مشکلات رایجی که کاربران کامپیوتر و گیمرها با آن روبرو هستند، خاموش شدن کامپیوتر هنگام بازی است. این موضوع می‌تواند دلایل مختلف سخت افزاری و نرم افزاری داشته باشد. اما در هر صورت بسیار ناخوشایند است و باید به دنبال دلیل و روش برطرف کردن آن باشید. با ما همراه باشید تا ببینیم چرا کامپیوتر و لپ تاپ خاموش می ‌شود. در ادامه 6 علت خاموش شدن کامپیوتر هنگام بازی معرفی شده‌اند.
 

مهم‌ترین دلایل خاموش شدن سیستم حین بازی


دلایل مختلفی برای خاموش شدن سیستم هنگام کار با کامپیوتر وجود دارد. این دلایل ممکن است در حین فعالیت‌های مختلف ازجمله بازی کردن رخ دهد. در ادامه چند دلیل خاموش شدن کامپیوتر معرفی شده‌اند.
 

ویروسی شدن سیستم


گاهی اوقات افراد برای نصب بازی از وب سایت‌های مختلفی استفاده می‌کنند و مدام روی لینک‌های مختلف کلیک می‌‌کنند. همین موضوع باعث ویروسی شدن سیستم شده و نه تنها سرعت سیستم را کاهش می‌دهد، بلکه باعث خاموش شدن کامپیوتر حین بازی می‌شود. بهتر است بازی‌های موردنظر را از طریق وب سایت‌ها و منابع معتبر نصب کنید. علاوه بر آن از یک آنتی ویروس پرقدرت و به‌روز نیز روی سیستم خود استفاده کنید.
 

گرم شدن بیش از حد پردازنده و فن‌های سیستم


بازی‌ها اغلب حجم زیادی از پردازنده را اشغال می‌کنند و قدرت پردازشی بالایی دارند. همین امر باعث سنگین شدن سیستم و گرم شدن بیش از حد پردازنده می‌شود. علاوه بر آن اگر فن‌های پردازنده و فن‌های خنک کننده سیستم نتوانند به درستی وظیفه خود را انجام دهند، سیستم شما بیش از اندازه گرم شده و به یکباره خاموش می‌شود. قبل از نصب بازی حتما به نیازمندی‌های نصب و ویژگی‌های سیستم خود توجه داشته و در صورتی‌که کامپیوتر توانایی اجرای بازی را دارد، آن را نصب کنید.
برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد می‌توانید به کمک فن‌های مخصوص هر چند وقت یکبار کیس کامپیوتر را باز کرده و تمام قسمت‌های آن را تمیز کنید. اگر فن نیم سوز یا معیوبی روی سیستم وجود دارد آن را تعویض کنید تا از گرم شدن بیش از حد سیستم جلوگیری شود. در برخی مواقع نیز خمیر سیلیکون پردازنده دچار مشکل شده و همین موضوع باعث گرم شدن پردازنده می‌شود. در این شرایط نیز از خمیر جدید و باکیفیت استفاده کنید.
 

منبع تغذیه


منبع تغذیه یا همان پاور کامپیوتر قطعه بسیار مهمی در سیستم‌های کامپیوتری است که برق سیستم را تأمین می‌کند. اگر این قطعه دچار مشکل شود، کامپیوتر شما به صورت غیر منتظره هنگام بازی کردن خاموش می‌شود. اگر پاور به خوبی کار نکند و وظیفه برق رسانی را به درستی انجام ندهد، علاوه بر خاموش شدن ناگهانی ممکن است قطعه‌های مختلف سخت افزاری نیز آسیب جدی ببینند.
 

به‌روز نبودن درایورها


درایورها در سیستم کامپیوتری اهمیت زیادی دارند. شما باید هر لحظه از درست نصب شدن و به‌روز بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنید. اگر درایوری ناسازگار، قدیمی یا آپدیت نباشد، سیستم دچار مشکل شده و حین کار مخصوصا انجام‌ بازی خاموش می‌شود. علاوه بر درایورها از به‌روز بودن ویندوز خود نیز اطمینان حاصل کنید.
برای دانلود و نصب درایورها می‌توانید به دو روش دستی و خودکار عمل کنید. اگر سیستم شما به اینترنت متصل باشد، درایورها به صورت اتوماتیک به‌روز‌رسانی می‌شوند. در غیر این صورت می‌توانید از وب سایت سازنده، جدیدترین نسخه درایور را دانلود و نصب کنید.
 

مشکلات سخت افزاری


گاهی اوقات قطعه‌های سخت افزاری به درستی در جای خود قرار نگرفته و باعث خاموش شدن ناگهانی سیستم می‌شوند. بهتر است تمام قطعه‌ها را بررسی و از سالم بودن و قرار گرفتن درست آن‌ها در جای خود مطمئن شوید. اگر به تازگی قطعه سخت افزاری در سیستم خود تعمیر یا تعویض کرده‌اید از کارکرد صحیح آن اطمینان حاصل کنید. برای انجام این کار اگر دانش کافی ندارید حتما از فرد متخصص کمک بگیرید. زیرا جاگذاری اشتباه قطعه‌های می‌تواند خسارت‌های جدی‌تری برای سیستم به همراه داشته باشد.

 


 

آپدیت کارت گرافیک


یکی دیگر از مشکلاتی که باعث خاموش شدن سیستم کامپیوتری هنگام انجام بازی می‌شود، آپدیت نبودن کارت گرافیک است. قبل از نصب بازی از هماهنگ بودن سیستم موردنیاز نصب بازی و ویژگی‌های کارت گرافیک خود مطمئن شوید. پس از آن حتما جدیدترین نسخه کارت گرافیک را دانلود و نصب کنید.
بازی کردن از بهترین و جذاب‌ترین سرگرمی‌هایی است که افراد با سیستم‌های کامپیوتری خود انجام می‌دهند. تنوع بسیار زیادی از بازی‌های کامپیوتری در دسترس است که می‌توانید متناسب با ویژگی‌های سیستم خود دانلود و نصب کنید. یکی از مهم‌ترین مشکلات و چالش‌هایی که معمولا هنگام بازی کردن رخ می‌دهد، خاموش شدن ناگهانی سیستم است. این مشکل در بسیاری از مواقع در هنگام کار با کامپیوتر رخ می‌دهد. حال باید ببینیم دلیل این مشکل چیست و چگونه می‌توان از آن جلوگیری کرد.
در این مقاله به طور کامل به دلایلی که باعث بروز این مشکل می‌شوند، اشاره شد و روش‌هایی برای برطرف آن‌ها معرفی شده است. اگر با بررسی این موارد همچنان با مشکل خاموش شدن سیستم هنگام بازی روبرو بودید، بهتر است از یک تعمیرکار متخصص و با دانش برای تعمیر کردن کامپیوتر خود کمک بگیرید.
 


کد مطلب: 70177

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/70177/6-علت-خاموش-شدن-کامپیوتر-هنگام-بازی

ايتنا
  https://www.itna.ir