۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۲۲

هکر مانگو ۵۰ میلیون دلار گرفت

ایتنا - اپلیکیشن جامعه فاینانس غیرمتمرکز مانگو حدود ۱۰۰ میلیون دلار از پول مسروقه را پس از موافقت با ماندن حدود ۵۰ میلیون دلار برای هکر، پس گرفت.
هکر مانگو ۵۰ میلیون دلار گرفت

این توافق به چند روز مذاکرات فشرده میان این هکر و مانگو که توسط جامعه دارندگان توکن خود اداره می‌شود، پایان داد. مدت کوتاهی پس از این دزدی، این هکر در گروه مدیتریت مانگو پیشنهادی را پست کرده و درخواست کرده بود بدهی‌های معوقه در این پلتفرم پاک شوند. چنین توافقی حتی پس از این که این هکر با بخشی از توکنهای مسروقه به آن رای داد، توسط اکثریت دارندگان توکن در مانگو تصویب نشد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، تیم مانگو سپس متقابلا پیشنهاد خود را ارائه کرد و به این هکر گفت: می‌تواند حدود ۵۰ میلیون دلار را در ازای بازگرداندن باقی پول مسروقه، نگه دارد و هیچ مجازات کیفری در کار نخواهد بود و بدهی معوقه هم پاک می‌شود.

مکسی‌میلیان اشنایدر از مانگو در پیامی در دیسکورد به بلومبرگ گفت: همین الان از بازگرداندن شدن پول مطلع شدیم. اعضای گروه قرار است برای گفت و گو درباره نحوه جبران ۶۷ میلیون دلار برای کاربران، دیدار کنند.

یک فرد با ارسال رشته توییت‌هایی، مسئولیت این هک را برعهده گرفت و اعلام کرد با تیمی همکاری کرده که استراتژی تردینگ بسیار سودآوری را هفته گذشته در مانگو اجرا کرد. این کاربر حاضر نشد هویت واقعی خود را اعلام کند. اشنایدر با اشاره به توییت این هکر، اعلام کرد برخلاف ادعای این هکر، اقدامات وی قانونی نبوده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، پولی که به این هکر پرداخت شده، احتمالا یکی از بزرگترین پرداختهایی است که به یک هکر داده شده است. پلتفرم فاینانس غیرمتمرکز پلی‌نت‌ورک بیش از یک سال پیش، به هکری که ۶۱۰ میلیون دلار از این پلتفرم به سرقت برده بود، شغل و پاداش برای بازگرداندن وجوه مسروقه پیشنهاد کرد. این پاداشها می توانند میلیونها دلار باشند اما به برنامه نویسانی پیشنهاد می‌شوند که آسیب پذیری‌ها را نشان می‌دهند، نه هکرهایی که پول به سرقت می‌برند.
کد مطلب: 70063
برچسب ها: هکر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام