۴
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۲۱

بازار 5 هزار میلیارد تومانی اینستاگرام

ایتنا - رئیس کمیسیون کسب و کارهای دانش بنیان اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: فیلترینگ اینستاگرام باعث اثرات مخرب مستقیم و غیرمستقیم بر فضای اقتصادی حوزه کسب و کارهای اینترنتی، و کل اقتصاد خواهد بود. ما حدود 24 میلیون کاربر اینستا داریم که بر اساس برآوردها، 37٪ از آنها حداقل یک بار روی اینستا خرید و فروش انجام داده‌اند، و این بازاری افزون بر 5 هزار میلیارد تومان در سال است.
فیلترینگ اینستاگرام آثار مخربی بر روی کسب و کارهای اینترنتی و کل اقتصاد دارد

افشین کلاهی در مورد اخباری مبنی بر احتمال فیلترینگ اینستاگرام و تاثیر آن بر کسب وکارها اظهار داشت: به هر حال نگرشی در حاکمیت وجود دارد که به دنبال ایجاد محدودیت در فضای مجازی و خصوصا برای شبکه‌های اجتماعی بوده و هست، و این موضوع را در محافل و جلسات مختلف مطرح و دنبال می‌کنند. اما اینکه اخیرا مصوبه یا برنامه‌ای برای فیلترینگ اینستاگرام وجود داشته باشد، حداقل من از آن بی‌اطلاع هستم.

وی ادامه داد: ما تجربه فیلترینگ را قبلا در مورد شبکه‌های دیگر مثل توییتر، فیسبوک و تلگرام داشته و نتیجه را دیده‌ایم. به نظر می‌رسد که فیلتر کردن این شبکه‌ها فقط پروسه را کمی سخت کرده یا باعث رونق رقیب آنها شده، اما باعث موفقیت در عدم استفاده مردم از آنها نشده است وتنها وقت و هزینه بیشتری را از آنها گرفته است.

کلاهی تصریح کرد: در مورد اینستاگرام هم همین اتفاق خواهد افتاد. این تصور که فیلترینگ باعث فضای مجازی سالم تر یا رونق گرفتن شبکه‌های مشابه داخلی خواهد بود، تفکر نادرستی است.

رئیس کمیسیون کسب و کارهای دانش بنیان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به تاثیر فیلترینگ احتمالی اینستاگرام بر کسب‌وکارها اظهار داشت: فیلترینگ اینستاگرام باعث اثرات مخرب مستقیم و غیرمستقیم بر فضای اقتصادی حوزه کسب و کارهای اینترنتی و کل اقتصاد خواهد بود. ما حدود 24 میلیون کاربر اینستا داریم که بر اساس برآوردها، 37٪ از آنها حداقل یک بار روی اینستا خرید و فروش انجام داده‌اند و این بازاری افرون بر 5 هزار میلیارد تومان در سال است.

وی ادامه داد: برآوردی دیگر از حدود 200 هزار کسب و کار فعال روی شبکه‌های مجازی خبر می‌دهد. فیلتر شدن این شبکه باعث می‌شود که بخش بزرگی از این فعالان اقتصادی با چالش جدی مواجه شوند. این در حالی است که فراگیری ویروس کویید 19 با وجود اینکه باعث افزایش استفاده از فضای مجازی برای سفارشات شده، اما مشکلات اقتصادی مردم حجم فروش را کاهش داده است.

کلاهی افزود: علاوه بر این، بسیاری از شرکت‌ها و برندها نیز از این فضا برای بازاریابی محصولات و خدمات خود استفاده می‌کنند که آسیب جدی خواهند دید. افرادی هم در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارند که به کلی شغل خود را از دست خواهند داد.

عضو اتاق بازرگانی ایران خاظرنشان کرد: اما نکته مهم‌تر، این است که این گونه تصمیمات فضای اقتصادی این حوزه را ناامن می‌کند و باعث خروج سرمایه‌ها از کسب و کارهای اینترنتی خواهد بود، چرا که امنیت اولین نیاز هر فعالیت اقتصادی است. ضمن اینکه یکی از بهترین ابزارهای ارتباط مستقیم با مشتریان از دست می‌رود.

منبع: اعتماد آنلاین
کد مطلب: 69898
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
مسئله فقط اینستاگرام یا واتس اپ نیست ، در روزگاری زندگی می کنیم که همه امور ، اعم از علم و دانش تا فرهنگ و اقتصاد تحت تاثیر اینترنت قرار دارد و شاید بتوان گفت رشد و پیشرفت بدون اینترنت غیرممکن است ، به عبارت دیگر هرگونه تعلل و سنگ اندازی و تقابل با اینترنت ، مقابله با رشد و پیشرفت در همه زمینه ها خواهد بود. دنیای امروز برای پیشرفت و رفاه همگانی تعامل را ضرورت می داند و تقابل را مانع شکوفایی و رفاه عمومی.
feedback
Iran, Islamic Republic of
کسی با اینترنت مخالف نیست و قرار نیست اینترنت قطع شود فقط ااین پلتفرم های کثیف و منحوس باید از بین برود
mahzrb
feedback
Iran, Islamic Republic of
"همه امور ، اعم از علم و دانش تا فرهنگ و اقتصاد تحت تاثیر اینترنت قرار دارد"
هموطن گرامی اینترنت مورد نیاز این موارد وصل هست
خودم طراح سایت و مدیر فروشگاه اینترنتی هستم و سیستم عامل شخصی ام لینوکس
در همان ساعاتی که اینترنت (با تعریف شما) از کار افتاده بود سیستم عاملم را به روز رسانی و سایتم را ویرایش کردم و همچنین مشکل سخت افزاری ام را به کمک موتور جستجوهای داخلی برطرف کردم

با رعایت این دو نکته خیلی از مشکلات حله
1- اگه کسب و کار شما قاچاق و فساد و ترویستی و فروش مواد و مشروب و ... نیست و مخاطبتان هر جای دنیا به جای مغازه زدن در پاساژهای خارج از مرز که اغلب مشکل دار هم هستند در پاساژ های (پلتفرم و نرم افزار و هاست ) داخلی مغازه بزنید

2- فضای مجازی همانند فضای پارک و اتوبوس واحد هست پس رفتار و پوشش و سخن و ... باید همانند این مکانها باشد( هیچ کسی با لباس شنا وارد وارد اتوبوس نمی شود )
feedback
Iran, Islamic Republic of
اینستا شده محل فروش کالای بنجل و قاچاق خارجی بهتر که فیلتر شد
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام