۰
plusresetminus
چهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۴۶

متا از شناسایی کاربرهای جعلی چین با هدف خرابکارانه خبر داد

ایتنا - ​​​​​​​شرکت متا پلتفرمز اعلام کرد نخستین عملیات چین با هدف تاثیرگذاری بر کاربران آمریکایی در انتخابات میان دوره ای مجلس این کشور را مختل کرده است.
متا از شناسایی کاربرهای جعلی چین با هدف خرابکارانه خبر داد

این عملیات در حقیقت شبکه ای از حساب های کاربری جعلی در سراسر پلتفرم های متا (فیس بوک و اینستاگرام) و همچنین سرویس توئیتر بوده است. البته متا در گزارشی اعلام کرد شبکه مذکور کوچک بوده و کاربران زیادی را به خود جذب نکرده بوده است. با این وجود در گزارش اشاره شده کشف چنین شبکه ای اهمیت زیادی دارد زیرا در مقایسه با تلاش های پروپاگاندای شناخته شده، چین با روشی مستقیم تر دخالت در امور سیاسی آمریکا را هدف گرفته است.

به گزارش ایتنا از مهر، بن نیمو رهبر تهدیدهای جهانی شرکت متا در یک کنفرانس خبری در این باره گفت: عملیات چینی که پیش از این خنثی کرده بودیم، در درجه نخست تبلیغات علیه آمریکا در جهان به خصوص کشورهای جنوب شرقی آسیا بود و خود مردم این کشور را هدف نگرفته بود. پیام این تبلیغات نیز مشخص بود. اما عملیات جدید درمورد موضوعاتی مانند سقط جنین و حقوق دسترسی به اسلحه پیام هایی را منتشر می کرد.

با این وجود یکی دیگر از مدیران ارشد متا در کنفرانسی خبری اعلام کرد این شرکت شواهد کافی که نشان داد چه کسی در چین این تبلیغات را رهبری می کند، در دست ندارد.

طبق گزارش متا طی این عملیات مذکور حساب های جعلی از نوامبر ۲۰۲۱ میلادی به عنوان شهروندان آمریکایی لیبرال و محافظه کار در ایالت های مختلف میم هایی منتشر می کردند و در بخش کامنت پست های شخصیت های سیاسی کمین و اظهار نظر می کردند.

یک اسکرین شات نشان می دهد یک حساب کاربری در فیس بوک در پستی مربوط به سناتور مارک روبیو (جمهوریخواه) کامنتی منتشر کرده و از او خواسته خشونت های مسلحانه را متوقف کند. این حساب از هشتگ «روبیو قاتل کودکان» استفاده کرده بود.

همین شبکه حساب های کابری جعلی را حفظ کرده بود که به عنوان کاربران عادی در جمهوری چک پست هایی در انتقاد از دولت این کشور در نحوه برخورد با چین منتشر کرده بودند.
کد مطلب: 69889
برچسب ها: متا چین
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام