۰
plusresetminus
سه شنبه ۵ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۰
در مقایسه با نوامبر سال گذشته

کاهش ۷۲ درصدی درآمد جهانی استخراج بیت‌کوین

ایتنا - ​​​​​​​درآمد جهانی استخراج بیت‌کوین در بحبوحه زمستان رمزارز و بحران انرژی جهانی، به ۱۷.۲ میلیون دلار در روز کاهش پیدا کرده است.
کاهش ۷۲ درصدی درآمد جهانی استخراج بیت‌کوین

آمار وب سایت بلاک‌چین دات کام نشان می‌دهد درآمد جهانی استخراج بیت کوین حدود ۷۲ درصد در مقایسه با نوامبر سال گذشته که ماینرها روزانه ۶۲ میلیون دلار درآمد داشتند، کاهش پیدا کرده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، جو برنت، تحلیلگر ارشد شرکت "بلاک‌وِر سولوشنز" در این باره اظهار کرد: ماینرهای بیت‌کوین همزمان با ریزش قیمت بیت‌کوین، دشواری استخراج و افزایش قیمتهای انرژی، همچنان شاهد کاهش میزان سودشان هستند.

این امر بعضی از بازیگرانی که دستگاه‌های استخراج گران‌بها خریده بودند و روی افزایش قیمت بیت‌کوین برای جبران سرمایه گذاری خود حساب کرده بودند را تحت فشار قرار داده است. بیت کوین حدود ۱۹ هزار دلار معامله می‌شود و از ماه اوت نتوانسته است به بالای سقف ۲۵ هزار دلار صعود کند، چه رسد به این که بتواند دوباره به رکورد ۶۹ هزار دلار نوامبر بازگردد.

همزمان، با ورود ماینرهای بیشتر به عرصه استخراج رمزارز، فرآیند حل پازل‌ها برای استخراج بیت کوین، دشوارتر شده است که به معنای صرف نیروی رایانشی بیشتر و هزینه‌های فعالیت بالاتر، به خصوص برای کسانی است که قراردادهای بلندمدت خرید برق ندارند.

سود ماینرهای بیت کوین برای یک تراهش در ثانیه نیروی رایانش، از ژوییه بین ۰.۱۱۹ دلار تا ۰.۰۷۰ دلار در روز بوده است که کمتر از ۰.۴۵ دلار در نوامبر گذشته و پایین‌ترین میزان در دو سال گذشته است.

این وضعیت ممکن است به همین منوال بماند. شاخص هش‌ریت لوکسور که پتانسیل درآمد استخراج را اندازه می‌گیرد، از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون، حدود ۷۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

این وضعیت برای استخراج کنندگان بیت‌کوین دردناک بوده است. ارزش سهام "ماراتون دیجیتال"، "رایوت بلاک‌چین" و "والکری بیت‌کوین ماینرز ئی تی اف" امسال بیش از ۶۰ درصد سقوط کرده و اپراتور دیتاسنتر استخراج رمزارز "کامپیوت نورت" هفته گذشته اعلام ورشکستگی کرد.

با این حال، استخراج بیت‌کوین زمان طولانی پیش رو دارد. انتظار می‌رود آخرین بیت کوین در سال ۲۱۴۰ استخراج شود که بیش از یک قرن دیگر است و در این فاصله، بعضی مترصد فرصت در فضای رکود خواهند بود.

مدیرعامل شرکت سازماینینگ که به دنبال راه اندازی فعالیت استخراج با استفاده از نیروی تجدیدپذیر است، می‌گوید تجهیزات استخراج که ابتدای امسال ۱۰ هزار دلار بودند را اکنون می‌توان ۵۰ تا ۷۵ درصد ارزان‌تر تهیه کرد.

بر اساس گزارش رویترز، در واقع، کاهش خرید تجهیزات توسط ماینرها، سازندگان را مجبور کرده است قیمت‌ها را کاهش دهند.
کد مطلب: 69884
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام