۰
plusresetminus
دوشنبه ۴ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۲۸

درخواست شرکت‌های مخابراتی اروپایی از غول‌های فاوری جهان

ایتنا - ​​​​​​​دویچه تلکام، اورانج، تله‌فونیکا و ۱۳ شرکت مخابراتی اروپایی دیگر، با اشاره به بحران انرژی و اهداف تغییرات اقلیمی اتحادیه اروپا، خواستار سهیم شدن غول‌های فناوری در هزینه‌های شبکه شدند.
درخواست شرکت‌های مخابراتی اروپایی از غول‌های فاوری جهان


این درخواست در حالی مطرح شد که کمیسیون اروپا مهیای دریافت نظرات دو طرف پیش از مطرح کردن قانون پیشنهادی می‌شود که شرکت‌های فناوری را وادار می‌کند در پرداخت هزینه‌های راه اندازی شبکه‌های نسل پنجم و کابل‌های فیبر نوری در اتحادیه اروپا، کمک کنند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، مدیران عامل این شرکت‌های  مخابراتی در بیانیه‌ای اعلام کردند این بخش که سالانه حدود ۵۰ میلیارد یورو (۴۸.۵ میلیارد دلار) در زیرساخت سرمایه‌گذاری می‌کند، به تامین مالی بیشتر و فوری‌تری نیاز دارد. هزینه‌های برنامه ریزی و ساخت، افزایش پیدا کرده است. به عنوان مثال، قیمت کابل‌های فیبر نوری در نیمه اول سال ۲۰۲۲ تقریبا دو برابر شد و افزایش قیمت‌های انرژی و هزینه‌های دیگر، به بخش مخابرات لطمه زده است.

اقدام به موقع ضروری است. اروپا بسیاری از فرصت‌هایی که با اینترنت مصرفی فراهم شده، را از دست داده است و اکنون باید فورا برای دوران متاورس قدرتمند شود. برای این منظور، ما بر این باوریم که بزرگترین تولیدکنندگان ترافیک باید مشارکت منصفانه در هزینه‌های قابل توجهی که اکنون بر شبکه‌های اروپایی تحمیل می‌کنند، داشته باشند.

سایر شرکت‌های امضاکننده این بیانیه، شامل ودافون، بویگس تلکام، کی پی ان، بی تی گروپ، تی آی ام، تلیا کامپانی، فست وب و آلتیس پرتغال بودند.

اپراتورهای مخابراتی اروپا استدلال می‌کنند که شرکت‌های اینترنتی مانند گوگل، مِتا و نت فلیکس، عامل بیش از نیمی از ترافیک اینترنت هستند و باید بخشی از هزینه‌های ارتقای زیرساخت را تقبل کنند.

غول‌های فناوری این درخواست‌ها را رد و اعلام کرده‌اند که پیش از این، در تجهیزات و فناوری برای انتشار کارآمدتر محتوا سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

گوگل روز دوشنبه ضمن مخالفت با تلاش شرکت‌های مخابراتی اتحادیه اروپا، اعلام کرد این ایده ۱۰ ساله برای مصرف کنندگان بد است و شرکت‌های اینترنتی پیش از این، میلیون‌ها دلار در زیرساخت اینترنت سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

بر اساس گزارش رویترز، مت بریتین، رئیس کسب و کار فعالیت‌های گوگل برای منطقه اروپا، خاورمیانه و آفریقا، در این باره گفت: این ایده که مربوط به ۱۰ سال پیش است، ممکن است بی‌طرفی اینترنت یا دسترسی آزاد به اینترنت در اروپا را مختل کند. مطرح کردن چنین پیشنهادی، موضوع جدیدی نیست و ممکن است بسیاری از اصول اینترنت آزاد را برهم بزند.
کد مطلب: 69878
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام