۷
۰
plusresetminus
پنجشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۳۹

دولت فیلتر کردن اینستاگرام و واتس اپ را تایید کرد

ایتنا - رئیس سازمان فناوری اطلاعات تایید کرد که مراجع ذی‌صلاح برای بعضی از پلتفرم‌ها و سکوهای خارجی به صورت موقت محدودیت‌هایی وضع شده است.
دولت فیلتر کردن اینستاگرام و واتس اپ را تایید کرد

در پی ایجاد اختلال شدید در اینترنت،‌ و همچنین انتشار اخباری مبنی بر بسته شدن چند شبکه اجتماعی باقیمانده ایران، یک مقام رسمی دولت ایران، فیلتر شدن آنها را تایید کرد.
 
      در این زمینه بخوانید:
      - اینستاگرام فیلتر شد؟
      - واتساپ هم فیلتر شد؟

به گزارش ایتنا، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان اینکه به دستور مراجع ذی‌صلاح برای بعضی از پلتفرم‌ها و سکوهای خارجی به صورت موقت محدودیت‌هایی وضع شده است تاکید کرد که نیازهایی که مردم در استفاده از خدمات الکترونیکی دارند، با استفاده از ظرفیت‌ها و پیام‌رسان‌های داخلی برقرار است و مشکل خاصی وجود ندارد.

محمد خوانساری روز پنجشنبه در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار کرد: نیازهایی که مردم عزیز ما دارند در استفاده از خدمات الکترونیکی، چه آنهایی که مرتبط هستند با خدمات سایت‌های داخلی مانند خرید و فروش، تاکسی‌های اینترنتی، بانک‌ها، خدمات مالی، خدمات حوزه سلامت و نسخه الکترونیکی و غیره یا نیازهایی که به شکل خدمات ارتباطی با استفاده از ظرفیت پیام‌رسان‌های داخلی، برنامه‌های کاربردی، ابزارک‌ها و برنامه‌های کاربردی تلفن همراه داخلی برقرار است و مشکل خاصی نیست.
وی افزود: در حوزه خدمات دولت از طریق پنجره واحد خدمات دولت، خدمات دولت الکترونیکی به شکل روان درحال انجام است.
مطابق این گزارش، خوانساری درباره پاسخ به اینکه شرایط و فعالیت وبگاه‌های دامنه IR و اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای کاربردی موبایلی به چه صورت است، گفت: نرم‌افزارهای کاربردی موبایلی و وبگاه‌هایی که در دامنه IR هستند، اینها بدون مشکل و بدون وقفه فعالیت خود را ادامه می‌دهند؛ علاوه بر این در حوزه خدمات بین‌المللی هم اینترنت بین‌الملل بدون مشکل در دسترس است؛ فقط برای بعضی از پلتفرم‌ها و سکوهای خارجی به دستور مراجع ذی‌صلاح به صورت موقت محدودیت‌هایی وضع شده است که مطابق ضوابط و مقررات، کار آنها به صورت موقت و محدود انجام می گیرد.
 
هر چند این مقام دولتی صراحتا نامی از پلتفرم‌های خارجی فیلتر شده جدید نبرده، اما با توجه به اینکه اینستاگرام و واتس‌اپ ظرف یکی دو روز گشته مسدود شده‌اند، بنظر کارشناسان منظور مشخص وی همین دو شبکه اجتماعیست. ضمن اینکه خبرگزاری فارس نوشته: با تصمیم شورای امنیت کشور دسترسی به اینستاگرام از شب گذشته از داخل ایران ممکن نیست. همچنین دسترسی به واتس‌آپ هم دارای اختلال است.

گفتنیست وزیر ارتباطات قبلا در خصوص قطع اینترنت و گسترش فیلترینگ گفته بود: بخاطر مسائل امنیتی و برخی از بحث‌هایی که این روزها وجود دارد، ممکن است گاهی اوقات محدودیت‌هایی توسط دستگاه‌های امنیتی تصمیم گیری و اعمال شود، 

 
کد مطلب: 69860
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
کل اینترنت فیلتر شده. کلا .com کار نمیکنه
گوگل هم کار نمیکنه
مگصوصی
feedback
Iran, Islamic Republic of
باسلام خدمت شماگرامیان
بااینکه اینجانب موافق با سرکوب این یاغیان وشورشیان هستم ولی کار ما بخاطر اینکه برای فروش پرواز وبلیطهای قطار وداشتن مشتریان خارج ازکشور مثلا عراق عمان وکویت این چند روز کارمون لنگ شده ورزق وروزی دفاتر هواپیمایی که ما درانها مشغول به کار هستیم متاسفانه قطع شده ومشتریان خارج از کشور قبلا با پیام رسان واتساب یا تلگرام باما درارتباط بودند ای کاش بفکر رزق وروزی این قشر از مردم هم باشیم
باتشکراز گرامیان وامیدوارم هرچه سریعتر این فتنه شیطانی به پایان برسد
feedback
Iran, Islamic Republic of
دم دکتر خوانساری گرم.
خدمات بومی کاملا فعلا هستند
feedback
Iran, Islamic Republic of
لطفا نظرات ارسال شده را پخش کنید
feedback
Iran, Islamic Republic of
روزگار است دیگه ، چه میشه کرد؟ یعنی کلام و کلمه تا به این حد قدرت دارد که مجبور به محدود کردنش داریم؟ انشااله که هرچه خیر است پیش رویمان قرار گیرد.
feedback
Iran, Islamic Republic of
زیاد اهمیت ندید ، شرکت گوگل و امثال آن کلا دسترسی کاربران ایرانی را به خدمات ، مسدود کردن .
feedback
Iran, Islamic Republic of
حتی نرم افزارها را هم نمیشه آپدیت کرد ، به عبارتی تمام و کمال اینترنت مفهومی نداره ، چند روزه که میخواستم گوشی جدید بخرم ، اما چه فایده ، اینترنت که تعطیله ، حتی پیامک و تماس های معمولی هم افتضاح شده ، پیامک های بانکی ، کارهای اداری ، انتقال وجه ، پرداخت قبوض و.... خلاصه اینکه انگاری شده دوران چرتکه ، حتی اسنپ هم درست کار نمی کنه ، انگاری مسئولین محترم به دلیل کمبود دانش و تخصص ، با قیچی همه کابل ها را قطع کردن ، شناسنامه میخوای تعویض کنی ، حتی سایت epolice.ir هم کار نمی کنه ، اینجوری پیش بره کلی از کار و امور میخوابه و راکت میشه ، امید که هرچه هست ختم به خیر بشه.انشااله.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام