۱
۱
plusresetminus
چهارشنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۱

صادرات تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای به ایران ممکن می‌شود

ایتنا - وزارت خزانه‌داری آمریکا شامگاه سه‌شنبه ۲۰ سپتامبر (۲۹ شهریور) اعلام کرد صدور برخی تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای به ایران ممکن است و این کار نیاز به مجوز ندارد.
صادرات تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای به ایران ممکن می‌شود


در پی اعلام آمادگی ایلان ماسک برای درخواست معافیت از تحریم‌های مرتبط با ایران با هدف ارائه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در این کشور، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد صادرات برخی تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای به ایران ممکن است.

به گزارش ایتنا، ایلان ماسک روز دوشنبه در توییتر و در پاسخ به خبرنگاری که از او پرسیده بود آیا امکان فراهم کردن دسترسی به خدمات استارلینک در ایران وجود دارد؟ نوشت: «برای این منظور درخواست معافیت از تحریم‌های ایران را طرح خواهیم کرد.» 
امروز خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد از صادرات تجیزات اینترنت استارلینک به ایران حمایت خواهد کرد. البته  وزارت دارایی آمریکا مشخص نکرد که آیا مجوز صادرات شامل طرح مدیرعامل اسپیس اکس خواهد شد یا نه.


    اخبار مرتبط:
    - ایلان ماسک: برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای به ایران درخواست معافیت از تحریم‌ها را می‌دهیم


شرکت اسپیس اکس، پروژه استقرار مجموعه‌ای از ماهواره‌های استارلینک در اطراف کره زمین را دنبال می‌کند هدف آن  دسترسی به اینترنت در سراسر کره زمین است.
رویترز به نقل از بیانیه یکی از سخنگویان وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌گوید بر پایه یک مجوز کلی که دفتر کنترل دارایی‌های خارجی این وزارت‌خانه (OFAC) پیشتر صادر کرده صدور برخی سخت‌افزارها، نرم‌افزارها و خدمات اینترنتی، از جمله برخی پایانه‌های ماهواره‌ای به ایران امکان‌پذیر است.



 
کد مطلب: 69856
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
اینگونه تجهیزات چند دهه پیش هم وجود داشت که البته به دلیل هزینه بالا بیشتر توسط خبرگزاری ها یا شرکت های بزرگ استفاده میشد ، اما این طرح و مدل جدید کمی ارزانتر و کم حجم تر شده ، و باید توجه داشت با توجه به هزینه های دلاری برای مصارف شخصی مقرون به صرفه نیست و از سویی به دلیل شیوه ارسال و دریافت ماهواره ای دارای شرایط خاص مورد استفاده قرار گرفتن است که در کشور ما تا فراهم شدن این شرایط راه طولانی در پیش داریم ، به عبارتی اخبار در این مورد بیشتر جنبه تبلیغاتی و تاثیر گذاری روانی بر جامعه دارد و به زبان ساده در این مقطع دلخوشی الکی بیشتر نیست. اما متخصصان و اهل فن می دانند اینترنت ماهواره ای و جهانی مشابه همین اشتراک های موبایلی معمولی در دست تحقیق و بررسی جهانی ست که احتمالا که در آینده ای نه چندان دور محقق شود . فراموش نکنیم که رشد دانش در زمینه ارتباطات جهانی بسیار سریع و شاید بتوان گفت تسهیل ارتباطات اینترنت جهانی امری ممکن و ضروری ست و یگانه راه تعامل با پیشرفت هاست .
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام