۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۱۰

کاهش سرعت اینترنت ملموس شده است و معاملات بورس به سختی انجام می‌شود

ایتنا - حاکمیت به‌دنبال این است که در غالب طرح‌ها مانند صیانت، سرعت انتقال داده‌ها را محدود کند، و این موضوع به هیچ عنوان به نفع اقتصاد و پیشرفت توسعه کشور نیست.
کاهش سرعت اینترنت ملموس شده است و معاملات بورس به سختی انجام می‌شود
نایب رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات اتاق بازرگانی، سرعت کم اینترنت کشور را کاملا محسوس دانست و از طرح‌های محدودساز مانند طرح صیانت انتقاد کرد.

به گزارش ایتنا بابک عابدین در گفت‌وگو با ایلنا، با بیان اینکه طرح‌های محدودکننده مانند طرح صیانت، راه توسعه تجارت در کشور را دشوار می‌کند، گفت: بخش خصوصی تلاش دارد که ایران به هاب انتقال تجاری ایران از شرق آسیا به غرب تبدیل شود این در حالیست که اینترنت به عنوان مهم‌ترین بحث انتقال داده در مبادلات اقتصادی مختل است و همین مسئله راه برای کشورهای رقیب هموار می‌کند تا جایگزین ما در مناسبات تجاری منطقه شوند.
 وی طرح‌های محدودکننده از جمله طرح صیانت را مغایر با موافقت‌های همکاری ایران با کشورهای CIS و کشورهای شرق آسیا دانست و افزود: می‌خواهیم ایران به کشور مهم اقتصادی در منطقه تبدیل شود اما از سوی دیگر سرعت انتقال داده‌ها را کاهش می‌دهیم. سیستم هوش مصنوعی و سیستم‌های انتقال دیتا با سرعت بالا برای اتصال خطوط تولیدی از یک منطقه به منطقه دیگر و مدیریت ماشین‌آلات و تکنولوژی‌ها از راه دور در کشورهای رقیب تجاری ما پیشرفت قابل توجهی کردند. اگر سیستم سرعت انتقال داده‌ها در ایران هم‌پایه آنها نشود بدون تردید در روند و ادامه فعالیت‌های اقتصادی با چالش‌های جدی مواجه خواهیم شد.

      در این زمینه بخوانید:
      - ادعای دولت در باره افزايش سرعت اينترنت ايران نادرست است
      - وعده وزیر ارتباطات برای صدبرابر شدن سرعت اینترنت


عابدین با بیان اینکه رسیدن به چشم‌انداز نظام
کاهش سرعت اینترنت با توسعه فعالیت‌ها و تولیدات دانش بنیان در تضاد است و محدودیت هیچگاه پیشرفت را با خود به همراه نیاورده است به‌خصوص محدویت در حوزه آی تی و اینترنت و تکنولوژی
در کاهش سرعت اینترنت با پیشرفت در اقتصاد در تضاد است، گفت: تجربه نشان داده است که محدودیت هیچگاه پیشرفت را با خود به همراه نیاورده است به‌خصوص محدویت در حوزه آی تی و اینترنت و تکنولوژی.

نائب رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات اتاق بازرگانی با اشاره به طرح سرعت‌های بالاتر از 5G در دنیا، افزود: در ایران حاکمیت به‌دنبال این است که در غالب طرح‌ها مانند صیانت سرعت انتقال‌های داده‌ها را محدود کند و اگر کاهش سرعت اینترنت را در ماتریکس ساده استراتژیک در نظر بگیریم تهدیدها و فرصت‌ها و نقاط ضعف و قوت این طرح را بسنجیم خواهیم دید که این موضوع به هیچ عنوان به نفع اقتصاد و پیشرفت توسعه کشور نیست.
عابدین کاهش سرعت انتقال داده‌ها را ملموس توصیف کرد و افزود: نقل و انتقال بورس در کشور با اینترنت صورت می‌گیرد این در حالیست که معامله در بورس در بسیاری از موارد به دلیل کاهش سرعت اینترنت با دشواری انجام می‌شود همه این موارد جزو فاکتورهای عقب‌گرد برای پیشرفت و توسعه کشور محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: فعالان حوزه چاپ برای انتقال داده‌ها دیگر از خطوط جاده‌ای استفاده نمی‌کنند و داده‌ها در این صنعت از طریق سیستم‌های اینترنتی منتقل می‌شود. 90 درصد خطوط تولیدی جدید که با تکنولوژی روز خریداری می‌شود باید مستقیم با خطوط اینترنتی سرعت بالا به کارخانه متصل شوند در غیر این صورت زمان خواب کارخانه‌ها بالا می‌رود دیگر تولید مزیت اقتصادی نخواهد داشت.

به گفته این عضو اتاق بازرگانی؛ سفارش دهندگان از طریق اینترنت ایده‌پردازی، طراحی و گرافیک را انجام می‌دهند تا در نهایت به نتیجه مطلوب برسند.
وی با بیان اینکه کاهش سرعت اینترنت با توسعه فعالیت‌ها و تولیدات دانش بنیان در تضاد است، گفت: فعالان بخش خصوصی آماده مذاکره با دولت در این زمینه تصویب طرح‌های محدودکننده است، نمی‌توان پذیرفت که دولت طرح صیانت را اجرا کند اما از سوی دیگر به تهدیدهایی که این طرح برای فعالان اقتصادی ایجاد می‌کند توجه نکند.
 
کد مطلب: 69847
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
هرچند بورس سیر نزولی دارد ، اما مشکلات اینترنت مزید بر علت شد و زیان را بیشتر کرد.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام