کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بنچ مارک‌های پردازنده رپتور لیک اینتل خبر از یک هیولای 8 گیگاهرتزی می‌دهند

سايت خبری ايتنا , 30 شهريور 1401 ساعت 2:00

ایتنا – پردازنده پرچمدار جدید اینتل به تازگی توانسته است تا در اورکلاک‌های پیش از عرضه، به رقم بسیار عالی 8 گیگاهرتز برای کلاک خود برسد که نشان دهنده قدرت بسیار بالای این سری است.


پردازنده پرچمدار جدید اینتل به تازگی توانسته است تا در اورکلاک‌های پیش از عرضه، به رقم بسیار عالی 8 گیگاهرتز برای کلاک خود برسد که نشان دهنده قدرت بسیار بالای این سری است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  Techradar، نسل سیزدهم پردازنده‌های اینتل قرار است تا بسیار نیرومندتر از چیزی باشند که به آن عادت داریم و در بنچ مارک‌های اولیه شاهد رکورد شگفت آور کلاک  8 گیگاهرتزی هستیم.
 
گزارش‌های یاد شده نشان دهنده انجام بنچ‌ مارک‌هایی هستند که بر روی اینتل Core i9 – 13900K انجام شده است و در نتیجه آن این پردازنده توانسته است تا رکورد یاد شده را از خود به جای بگذارد.
 
این گزارش نشان دهنده این است که فرد ناشناسی که اقدام به اورکلاک کردن این محصول کرده است، از کادربرد Z790 استفاده کرده و هیچ اطلاعات بیشتری درباره برند این مادربرد منتشر نشده است.
 

 
 
ولتاژ احتمالی مورد استفاده برای این اورکلاک برابر با 1.972 ولت بوده است و یک سیستم خنک کننده بسیار نیرومند برای این کار مورد استفاده قرار گرفته است که در آن از نیتروژن مایع برای خنک کردن دستگاه استفاده شده است.
 
پردازنده اینتل Core i9 – 13900K در این آزمایش توانسته است تا از رکورد قبلی که با 7.7 گیگاهرتز متعلق به  اینتل Core i9-10900K بوده است عبور کند و به این ترتیب با رکورد بسیار خوب خود نشان دهنده قدرت نسل جدید این محصولات باشد.
 
در عین حال جالب است بدانید که بالاترین رکورد ثبت شده برای یک پردازنده به رکورد کلاک 8.72 گیگاهرتزی کسب شده توسط پردازنده هشت هسته‌ای ای ام دی FX-8370 مربوط می‌شود که از سال 2014 دست نخورده باقی مانده است.


کد مطلب: 69810

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/69810/بنچ-مارک-های-پردازنده-رپتور-لیک-اینتل-خبر-یک-هیولای-8-گیگاهرتزی-می-دهند

ايتنا
  https://www.itna.ir