کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سناتور جمهوری خواه آمریکا:

فیس‌بوک و توییتر برای فعالیت مجوز بگیرند

23 شهريور 1401 ساعت 10:58

ایتنا - ​​​​​​​لیندزی گراهام سناتور جمهوریخواه آمریکایی و از منتقدان شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و توئیتر به دنبال راهی است تا شبکه های اجتماعی را قانونمند و وادار به فعالیت تحت مجوز کند.




گراهام اعلام کرد با همکاری الیزابت وارن و جاش هاولی (دیگر سناتورهای آمریکایی) مشغول بررسی اقدامی در این زمینه است. او در جلسه مربوط بررسی اشتباهات امنیتی توئیتر اعلام کرد شرکت ها اجازه داشتند با چند محدودیت خاص درباره بایدها و نبایدها فعالیت کنند و می توانستند از لحاظ بین المللی قدرتمند شوند.

او همچنین درباره ابزارهای رگولاتوری اندک در اختیار کمیسیون فدرال تجارت اظهار نگرانی کرد.

به گزارش ایتنا از مهر، این سناتور در همین باره افزود: پلتفرم های شبکه اجتماعی مجوز ندارند و نمی توان از آنها شکایت کرد. اگر فردی سوار خودرو شود، حتما به گواهینامه رانندگی نیاز دارد، اگر فردی در بخش مشاور املاک خانه ای را بفروشد به مجوز نیاز دارد.

طرح گراهام احتمالا شامل قوانینی است که بر محتوای حذفی در شبکه های اجتماعی تاثیر می گذارد و همچنین شرکت های فناوری را ملزم می کند تا درباره استفاده مجرمانه از شبکه ها و دخالت عوامل بیگانه سختگیرانه تر عمل کنند.

او در جلسه استماع کنگره گفت: اگر فردی محتوای کاربری در شبکه اجتماعی را حذف کند، باید درباره آن درخواست تجدید نظر کرد.

این جلسه استماع با حضور پیتر زاتکو، هکر مشهوری که به عنوان مدیر امنیتی توئیتر فعالیت می کرد، برگزار شد. زاتکو در جلسه مذکور اعلام کرد برخی کارمندان توئیتر نگران آن بودند که دولت چین بتواند داده های کاربران شرکت را جمع آوری کند.

به نظر می رسد شرکت های فناوری بزرگ در کنگره حامیانی دارند و از سوی دیگر نمایندگان جمهوریخواه درباره خاموش کردن اظهارنظرهای محافظه کاران خشمگین هستند. در این میان دموکرات ها نیز معتقدند دخالت های بیگانه در فیس بوک به برنده شدن دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ میلادی منجر شد.


کد مطلب: 69784

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/69784/فیس-بوک-توییتر-فعالیت-مجوز-بگیرند

ايتنا
  https://www.itna.ir