کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

از سوی آمریکا؛

محدودیت‌های صادرات تراشه به چین قانونی می‌شوند

21 شهريور 1401 ساعت 12:00

ایتنا - ​​​​​​​آمریکا تصمیم دارد از ماه آینده بارگیری محموله های نیمه رسانا به چین را که برای  توسعه هوش مصنوعی و تراشه سازی به کار می رود محدودتر کند. همچنین قرار است این محدودیت ها به قانون تبدیل شوند.




به گفته منابع آگاه وزارت بازرگانی این کشور نیز تصمیم دارد براساس محدودیت هایی که اوایل سال جاری در نامه هایی به ۳ شرکت آمریکایی KLA، لام ریسرچ و اپلاید متریال اعلام شده، قوانین جدیدی وضع کند.

به گزارش ایتنا از مهر، ۳ شرکت آمریکایی دریافت این نامه ها را اعلام کردند و طبق آن صادرات تجهیزات تراشه سازی به کارخانه های چینی که نیمه رساناهای پیشرفته می سازند ممنوع است مگر آنکه فروشنده مجوز وزارت بازرگانی را دریافت کند.

همچنین قوانین جدید محدودیت هایی که وزارت بازرگانی آمریکا در نامه هایی به انویدیا و AMD اعلام کرده بود را تدوین می کند. طبق نامه های ارسالی به این دو شرکت، در ماه گذشته دستور داده شده بود محموله های تراشه های هوش مصنوعی به چین متوقف شود.

به گفته برخی منابع قوانین احتمالاً شامل اقدامات بیشتری علیه چین هستند. علاوه بر آن ممکن است محدودیت ها و قوانین پس از انتشار بیش از انتظارات تغییر کنند.

نامه های اطلاع رسانی وزارت بازرگانی آمریکا به شرکت ها اجازه می دهد این وزارتخانه فرایندهای طولانی قانون نویسی را دور بزند و به سرعت محدودیت ها را اجرا کند. البته پیروی از دستور نامه ها فقط به شرکت های دریافت کننده محدود است.

تبدیل این نامه ها به قانون گستره اجرایی آنها را وسیع تر می کند و ممکن است شرکت های آمریکایی دیگری که فناوری های مشابه تولید می کنند، وادار به اجرای محدودیت ها شوند.


کد مطلب: 69766

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/69766/محدودیت-های-صادرات-تراشه-چین-قانونی-می-شوند

ايتنا
  https://www.itna.ir