کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ضرورت بازنگری در تعرفه نگهداری تلفن ثابت

21 شهريور 1401 ساعت 8:59

ایتنا - ​​​​​​​مدیر مخابرات منطقه تهران گفت: مخابرات به مثابه اکسیژن برای جامعه است و تا زمانی که کمبود یا خللی احساس نشود، متوجه اهمیت و ضرورت آن نمی شویم‌ اما به محض بروز قطعی، کمبود و خلاء آن به شدت آشکار می‌شود.




علی ملک جعفریان در  نشست «ضرورت سرمایه گذاری برای نگه داری، پشتیبانی ارتباطات و خدمات با کیفیت در مسیر توسعه» که در ادامه سلسله نشست‌های شرکت ملی مخابرات برگزار شد، تصریح کرد: اصلاح تعرفه‌های مخابراتی در خدمت‌رسانی مخابرات منطقه تهران تاثیر قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت و لزوم آن نوسازی سریع شبکه طی پنج تا هفت سال پیش رو است. همچنین، در تلاشیم تا با استفاده از امکانات موجود، فیبرنوری و پوشش‌های قوی‌تر را به نقاط مختلف استان، تمام شهرستان‌ها و مناطق کمتر توسعه یافته برسانیم که این امر رسالت اجتماعی شرکت مخابرات ایران را نمایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه ایام کرونا نیاز به حوزه فناوری اطلاعات و دیجیتالی را کاملا نشان داد، افزود: توسعه متقارن و همگام با رشد فزاینده سرویس‌های نوین ارتباطی و مخابراتی، نیازمند سرمایه گذاری برای ارتقاء و بهبود تجهیزات و به‌سازی شبکه عظیم مخابرات است، تا بتوانیم بهترین سرویس‌های مورد نیاز مردم را در بخش‌های زیرساخت و انتقال ارائه دهیم.

به گزارش ایتنا از ایسنا، ملک جعفریان با بیان اینکه مخابرات، زیرساخت ارتباطی کشور به شمار می‌رود و عمده ارتباطات میان سازمان‌ها، دستگاه‌های خدمت‌رسان و بخش‌های تجاری و غیره به ویژه در استان تهران بر پایه استفاده از شبکه امن مخابراتی در جریان است، تشریح کرد: برای عقب نماندن از تحولات و دگرگونی‌های پی‌درپی در عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین به منظور ارتقای سرویس‌های جدید به مردم، بازنگری در تعرفه نگهداری تلفن ثابت و تغییر سالیانه آن مطابق با تورم، ضروری است و برکات و ثمرات آن به جامعه باز می گردد.

مدیر مخابرات منطقه تهران همچنین به اهمیت اساسی فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی پرداخت و با تشریح سیر تاریخی رشد و توسعه سرویس‌ها و تجهیزات مخابراتی و سایر فناوری ها بیان کرد: از سال ۱۳۵۰ که شرکت مخابرات ایران شکل گرفت، شاهد تحولات متعددی در زمینه خدمات غیرحضوری، ظهور و بروز پلتفرم‌های متعدد برای انجام تراکنش‌های بانکی، خرید های اینترنتی، گسترش مقوله آموزش در شبکه اینترنت و انواع خدمات هستیم که همگی بر بستر شبکه زیرساخت مخابراتی محقق شده است.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های ارتباطی مناطق مخابراتی استان، اصلی‌ترین شبکه ارتباطی کشور را در اختیار دارند، اظهار کرد: تامین زیرساخت و واگذاری سرویس‌هایی نظیر تلفن ثابت ، دیتا و سایر فناوری‌های اطلاعاتی برای هفت میلیون و ۴۰۰ هزار مشترک خانگی، تجاری، سازمان‌ها و نهادهای دولتی، بخش خصوصی، مراکز نظامی و انتظامی و دستگاه‌های نظارتی، بر حساسیت‌های کاری و مسئولیت‌های خطیر مخابرات منطقه تهران افزوده است.

ملک جعفریان با اشاره به اینکه ارائه خدمات ارتباطی برای هفت و نیم میلیون مشترک تلفن ثابت استان تهران برای ۱۴۰ مرکز مخابراتی و هفت منطقه مخابراتی و همچنین وجود ۱۵ هزار کیلومتر فیبر نوری و ۱۸ هزار کیلومتر کابل پر زوج مسی در بستری امن در جریان است، گفت: مخابرات به مثابه اکسیژن برای جامعه است و تا زمانی که کمبود یا خللی احساس نشود، متوجه اهمیت و ضرورت آن نمی شویم‌ اما به محض بروز قطعی، کمبود و خلاء آن به شدت آشکار می شود.
 
مدیر مخابرات منطقه تهران با تاکید بر ضرورت ارتقای شبکه فیبرنوری، دیتای مخابرات منطقه تهران و حفظ و نگهداری از تجهیزات مخابراتی، تصریح کرد: تمامی شرکت‌های فعال در حوزه فناوری‌های ارتباطی و همچنین سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها از بستر شبکه موجود مخابرات بهره‌مند هستند و درحقیقت تمامی ارتباطات بر بستر زیرساخت و شبکه ارتباطی مخابراتی صورت می گیرد.

وی در ادامه سخنانش گفت: سایر اپراتورها و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات ارتباطی، با استفاده از شبکه مخابرات به ارایه خدمت مشغول‌اند و مخابرات نهایت همکاری را با سایر سازمان‌ها و استفاده کنندگان متعدد از بستر ارتباطی دارد، به نحوی که می‌توان گفت شرکت مخابرات فضای مناسبی را برای استفاده تمامی اپراتورهای دارای مجوز از سازمان تنظیم مقررات فراهم کرده است.

ملک جعفریان با تاکید بر به کارگیری دانش تخصصی و بومی و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی شرکت‌های دانش بنیان، افزود: رویکرد شرکت مخابرات حمایت از تولید داخلی و تهیه تجهیزات از داخل کشور بوده و هرجا که در حوزه سخت افزار نیازمند واردات بوده‌ایم، در بخش‌های نرم افرازی مرتبط با آن تجهیزات از توانمندی های داخلی و دانش بنیان استفاده شده است.


کد مطلب: 69762

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/69762/ضرورت-بازنگری-تعرفه-نگهداری-تلفن-ثابت

ايتنا
  https://www.itna.ir