کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بهینه‌سازی نرم‌افزارهای امنیتی اپل در پشت پرده

سايت خبری ايتنا , 16 شهريور 1401 ساعت 6:21

ایتنا – شرکت اپل تصمیم گرفته است تا در پشت پرده کاری قابل مشاهده برای کاربران عادی اقدام به تقویت ساختار امنیتی خود برای کاربران کند و ظاهرا در این راه موفق بوده است.


شرکت اپل تصمیم گرفته است تا در پشت پرده کاری قابل مشاهده برای کاربران عادی اقدام به تقویت ساختار امنیتی خود برای کاربران کند و ظاهرا در این راه موفق بوده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  techradar، اپل به صورت کاملا بی سروصدا در حال بهبود ساختار منیت خود علیه بدافزارها بوده است و یک ساختار و ابزار ضدبدافزار بسیار نیرومند به نام XProtect Remediator را به کاربران خود عرضه کرده است.
 
یک بلاگر مشهور که در زمینه اخبار شرکت اپل مشغول به فعالیت است و هاوارد اوکلی نام دارد در این باره اقدام به ارائه اطلاعاتی جالب کرده است که نشان دهنده این هستند که این شرکت برای مدت زمان 6 ماه اخیر در حال تلاش برای ایجاد این بهینه‌سازی بوده است.
 
اوکلی که پیش از این اخبار بسیار معتبری را درباره محصولات اپل منتشر کرده است در این باره مشخص شده است که سیستم عامل Mac OS قابلیت‌های مقابله با بدافزار خود را به شدت بهبود داده است و بسیاری از مواردی که در چند سال اخیر در این سیستم عامل وجود داشته‌اند به واسطه این بهینه‌سازی، با تغییراتی بزرگ روبرو شده‌اند.
 

 
 
میزان این تغییرات به اندازه‌ای زیاد است که از مجموع بهینه‌سازی‌های امنیتی انجام شده در هفت سال اخیر بیشتر بوده است و به همین دلیل نیز کاربران با آسودگی خاطر بیشتری به کار با محصولات اپل ادامه خواهند داد.
 
اوکلی در پایان در این باره می‌گوید: «این سیستم هم اکنون به صورت کامل  در سطح پیشگیرانه این سیستم‌ها اعمال می‌شود. این فعالیت در سطحی بسیار بالا و قابل مقایسه با بسیاری از محصولات ضد بدافزار تجاری در بازار اعمال شده است.»
 
سیستم XProtect Remediator به صورت منظم سیستم را در پس زمینه کارهای روزانه اسکن می‌کند تا بتواند هرگونه حمله امنیتی را به سرعت شناسایی کند.
 
میزان تعدد این اسکن‌ها به نحوی است که حداقل روزی یک بار انجام خواهند شد و حتی در طول چندساعت یک بار ممکن است شاهد تکرار آن باشیم. این امر به صورت ویژه وقتی انجام خواهد شد که مک شما روشن شده ولی کاربری با آن فعالیت نمی‌کند.


کد مطلب: 69677

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/69677/بهینه-سازی-نرم-افزارهای-امنیتی-اپل-پشت-پرده

ايتنا
  https://www.itna.ir