۱
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۲:۰۰

برتری تمام عیار نسل جدید پردازنده‌های اینتل بر AMD

ایتنا- پردازنده‌های اینتل و AMD همواره در جنگی به ظاهر بی پایان بوده‌اند و به نظر می‌رسد که در آخرین رقابت این دو شرکت، نسل جدید پردازنده‌های سری Core i7 توانسته است تا پردازنده جدید سری رایزن 7 را در بخش توانایی خروجی شکست بدهد.
برتری تمام عیار  نسل جدید پردازنده‌های اینتل بر AMD
پردازنده‌های اینتل و ای ام دی همواره در جنگی به ظاهر بی پایان بوده‌اند و به نظر می‌رسد که در آخرین رقابت این دو شرکت، نسل جدید پردازنده‌های سری Core i7 توانسته است تا پردازنده جدید سری رایزن 7 را در بخش توانایی خروجی شکست بدهد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  Techradar، پردازنده 7700X شرکت ای ام دی توانسته است تا سری زن 4 این شرکت را به یک محصول قابل استفاده از سوی همه کاربران تبدیل کند ولی ظاهرا این محصول در بنچ مارک‌ها به شدت نسبت به رقیب مستقیم خود ضعیف عمل کرده است.
 
بنچ مارک مد نظر برای این مقایسه، Cinebench R20 است که در این بنچ مارک پردازنده رایزن 7 مدل 7700X شرکت ای ام دی توانسته است تا در سطح تک هسته‌ای به امتیاز 773 رسیده و در سطح چند هسته‌ای نیز امتیاز این محصول 7 هزار و 701 امتیاز بوده است.
 
این ارقام در ظاهر بسیار عالی هستند ولی حتی نشان دهنده این هستند که نسبت به نسل قبلی این پردازنده شاهد 25 درصد افزایش توانایی خروجی این تراشه‌ها بوده‌ایم. با این حال همه چیز در مقایسه با محصول اینتل شفاف‌تر می‌شود.
 

پردازنده اینتل Core i7 نسخه 13700K در همین بنچ‌مارک بسیار درخشان ظاهر شده است. این پردازنده در این آزمون سخت‌افزاری توانسته است 814 را در سطح تک هسته‌ای و 11 هزار و 243 امتیاز در سطح چند هسته‌ای به جای بگذارد.
 
 این امر نشان می‌دهد که تمرکز تک هسته‌ای پردازنده جدید اینتل در مقایسه با رقیبش 5.3 درصد بهتر عمل کرده است و این قدرت در سطح چند هسته‌ای برابر با رقم شگفت آور 45.9 درصد تفاوت است که عملا یک دنیا تفاوت را بین این دو محصول نشان می‌دهد.
 
با این حال جریان برای ای ام دی تماما باخت نیست زیرا این شرکت توانسته است تا با قابلی‌های ویژه مخصوص بازی‌های کامپیوتری خود یعنی 3D V-Cache در زمینه اجرای بازی‌ها بسیار توانمندتر از انتظارات عمل کند.
 
با این حال شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که علت برتری آماری بالای پردازنده اینتل Core i7 نسخه 13700K نسبت به ای ام دی رایزن 7 مدل 7700X چه بوده است؟ پاسخ به این سوال این است که شرکت اینتل از نسل دوازدهم پردازنده‌های خود توانسته است تا قابلیت معماری عملکرد ترکیبی و بهره وری خاص خود را مورد استفاده قرار بدهد که موجب می‌شود عملکرد کلی چند هسته در کنار هم بسیار بهتر از قبل باشد.
 
با این حال قیمت پیش بینی شده برای این دو محصول تقریبا 20 دلار تفاوت دارند که شاید این کم بودن قیمت بتواند یک برگ برنده برای ای ام دی محسوب شود.
 
کد مطلب: 69629
نام شما
آدرس ايميل شما


محمد
feedback
Iran, Islamic Republic of
بی زحمت از رو هوا خبر نذارید بنچمارک معتبر بذارید و کاربر منحرف نکنید
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام