۰
plusresetminus
سه شنبه ۱ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۹

آیفون 14 در هند تولید می‌شود

ایتنا - ​​​​​​​اپل قصد دارد تولید آیفون ۱۴ را در هند حدود دو ماه پس از عرضه اولیه این گوشی پرچمدار در خارج از چین، آغاز کند.
آیفون 14 در هند تولید می‌شود

بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش کرد اپل سرگرم همکاری با تولیدکنندگان قراردادی این شرکت، برای افزایش تولید در هند و کوتاه کردن تاخیر در تولید آیفون‌های جدید از شش تا ۹ ماه معمول است که برای مدل‌های قبلی این گوشی وجود داشت. اپل که مدت‌ها اکثر گوشی‌های آیفون خود را در چین تولید می‌کرد، پس از اختلاف‌های تجاری میان واشنگتن و پکن و اعمال قرنطینه‌های گسترده در چین که فعالیت اقتصادی را فلج کرده است، به دنبال پایگاه‌های دیگری برای تولید محصولاتش بوده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، تحلیلگرانی مانند مینگ چی کوئو از گروه "تی اف اینترنشنال سکیوریتیز" می‌گویند انتظار دارند اپل مدل جدید آیفون را تقریبا همزمان از هر دو کشور چین و هند روانه بازار کند.

به گفته منابع آگاه، شرکت فاکسکان که تولیدکننده اصلی آیفون است، روند ارسال قطعات از چین و مونتاژ آیفون ۱۴ در کارخانه‌اش در حومه شهر چنای هند را بررسی کرده است.

عزم اپل و فاکسکان برای شروع همزمان تولید در هند و چین، شاید امسال محقق نشود اما یک هدف بلندمدت مانده است. نخستین گوشی‌های آیفون ۱۴ که در هند تولید می‌شوند، احتمالا اواخر اکتبر یا نوامبر آماده عرضه به بازار خواهند بود. زمان هدف گذاری شده برای این عرضه، جشنواره دیوالی است که ۲۴ اکتبر آغاز می‌شود.

برابری با روند تولید آیفون در چین، نقطه عطف مهمی برای هند خواهد بود که جذابیت خود را به عنوان پایگاه جایگزینی برای چین تبلیغ می‌کند؛ به خصوص در شرایطی که قرنطینه‌های کووید و تحریمهای آمریکا، موقعیت چین به عنوان کارخانه جهان را به خطر انداخته است. مونتاژ آیفون اغلب شامل هماهنگی میان صدها تامین‌کننده قطعات و عمل به مهلت‌های زمانی اندک و کنترلهای کیفیت اپل است.

بعضی از افراد در اپل و فاکسکان امیدوار بودند تولید همزمان در هند امسال آغاز شود اما این هرگز یک برنامه رسمی نبوده است. اپل برای اطمینان از عرضه بدون اشکال آیفون ۱۴ به بازار، می‌خواست ابتدا روی سرعت بخشیدن به فعالیت تولیدی در چین متمرکز شود و سپس تولید هند را راه اندازی کند.

شرکای اپل، تولید آیفون را در سال ۲۰۱۷ در هند آغاز کردند. علاوه بر ایجاد یک پشتیبان از فعالیت‌های تولیدی فعلی، هند که کشوری با یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر جمعیت است، می‌تواند بازار مصرفی امیدبخشی باشد. دولت هند هم ابتکارهای مالی برای تولید فناوری در این کشور عرضه کرده است.

یک چالش موجود برای اپل، حفظ همزمان محرمانگی تولید در هر دو کشور است. به گفته منابع آگاه، مدیران هندی دسترسی به یک بخش از چندین خط تولید فاکسکان را محدود و کارگران را حبس کرده‌اند و همه راه‌های احتمالی که ممکن است امنیت مربوط به محصول جدید به خطر بیافتد را بررسی کرده‌اند. با این حال، اجرای کنترل‌های امنیتی شدید و حبس کارگران مشابه کارخانه‌های چینی، دشوار خواهد بود.

اپل همچنین نگران مقامات گمرکی هند است که معمولا بسته‌ها را برای بررسی اقلام وارداتی و تطبیق آنها با اظهارنامه‌ها باز می‌کنند. این رویکرد ممکن است محرمانگی محصول اپل را به خطر بیاندازد.

حتی اگر اپل و فاکسکان قصد عرضه همزمان آیفون ۱۴ از چین و هند را داشته باشند، چالش‌های زنجیره تامین مانع این هدف می‌شود. چین که منبع تولید بسیاری از قطعات آیفون است، قرنطینه‌های پی در پی را به اجرا گذاشته و فرآیند ارسال قطعات از این کشور را دشوار کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، کارگران و کارخانه‌های هندی به راحتی به شیوه‌های کنترل شدید که اپل خواهان است، تن نمی‌دهند. از زمانی که اپل پنج سال پیش تولید آیفون از طریق تولیدکنندگان قراردادی فاکسکان و ویسترون را در هند آغاز کرد، کارگران هندی بر سر حقوق و کیفیت غذا در دو حادثه قابل توجه، شورش کردند.
کد مطلب: 69532
برچسب ها: آیفون 14 هند
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام