۰
plusresetminus
شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۷

گوگل یک‌و‌نیم میلیارد در بازار رمزارزها سرمایه‌گذاری می‌کند

ایتنا - بانک‌ها با توجه به افزایش تقاضای مشتریان، خود را بیشتر در معرض خدمات رمزنگاری و خدمات بلاک‌چین قرار داده‌اند.
گوگل  یک‌و‌نیم میلیارد در بازار رمزارزها سرمایه‌گذاری می‌کند


ارقام گردآوری‌شده در شرکت اطلاعات بازار «بلاک دیتا» (Blockdata) نشان می‌دهد که این غول فناوری ایالات متحده با تمرکز بر چهار شرکت بلاک چین: «فایر بلاکز» (Fireblocks)، «دپر لبز» (Dapper Labs)، «ولتیج» (Voltage) و «دیجیتال کارنسی گروپ» (Digital Currency Group)، طی ۹ ماه ۱.۵ میلیارد دلار به این سمت سرازیر کرده است.

به گزارش ایتنا از ایندیپندنت، دیگر سرمایه‌گذاران عمده شامل شرکت‌های مالی یعنی «بلک راک» (BlackRock) و «مورگان استنلی» (Morgan Stanley) بودند که مجموعا بیش از دو میلیارد دلار در این بخش سرمایه‌گذاری کردند و همچنین غول الکترونیکی کره جنوبی «سامسونگ» که نزدیک به یک میلیارد دلار در ۱۳ شرکت بلاک‌چین سرمایه‌گذاری کرد.

چهل شرکت عمومی که «بلاک دیتا» بین ماه‌های سپتامبر و ژوئیه بررسی کرد، تقریبا شش میلیارد دلار را بر روی در مجموع ۶۱ استارت‌آپ (شرکت نوپا) بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کردند.

بانک‌ها و موسسات مالی، بخش بزرگی از شرکت‌های عمومی را تشکیل می‌دهند که اکنون در این فناوری سرمایه‌گذاری می‌کنند، «بلاک دیتا» اشاره می‌کند که شرکت‌ها موارد خاص استفاده را که عرضه‌های عمده‌شان را تکمیل می‌کند بررسی می‌کنند.

«بلاک دیتا» در یک پست وبلاگی نوشت: «بانک‌ها با توجه به افزایش تقاضای مشتریان، خود را بیشتر در معرض خدمات رمزنگاری و خدمات بلاک‌چین قرار داده‌اند.»

«این امر باعث شده است که آن‌ها در زمینه نگهداری رمزارز، مدیریت دارایی و تجارت سرمایه‌گذاری کنند. در مورد شرکت‌های سنتی (سامسونگ، مایکروسافت و غیره) همان‌طور که روند تامین مالی آن‌ها در طول سال‌ها نشان می‌دهد، این شرکت‌ها نیز در حال حاضر از چشم‌انداز بلاک‌چین حمایت می‌کنند. اکنون، مسئله اصلی یافتن شرکت‌ها و موجودی اوراق بهادار و سهام نوآورانه‌ای است که برای رشد و تثبیت کسب‌وکار اصلی آن‌ها ارزش افزوده ایجاد می‌کنند.»

این فقط سرمایه‌گذاران خطرپذیر نیستند که پول را به فناوری بلاک‌چین تزریق می‌کنند. آن‌هایی که در بخش عمومی همیشه به همه چیز مشکوک‌اند نیز میلیاردها دلار شرط‌بندی می‌کنند.

داده‌ها نشان می‌دهد که بسیاری از شرکت‌هایی که روی آن‌ها سرمایه‌گذاری شده است نوعی فناوری توکن تعویض‌نشدنی یا «ان اف تی» (NFT) را که بودجه آن برای صنایعی ازجمله بازی، هنر و سرگرمی  به سمت راهکارهای «اینترنت نسل سوم» (Web3) اختصاص می‌یابد ارائه می‌کنند.

 
کد مطلب: 69488
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام