۰
plusresetminus
جمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۲۹

تنظیمات جدید هدفون‌ آیفون برای محافظت از سلامت شنوایی

ایتنا - آیفون شامل طیف وسیعی از ویژگی‌هایی است که صداهای بسیار بلند را آرام‌تر می‌کنند.
تنظیمات جدید هدفون‌ آیفون برای محافظت از سلامت شنوایی

از کاربران آیفون خواسته شده است که برای محافظت از شنوایی و سلامت خود، یکی از تنظیمات مهم را مورد بررسی قرار دهند.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، این ابزار اپل شامل یک سری محافظت‌هایی است که هدف آن‌ها اطمینان یافتن از این است که افراد به موسیقی با صدای بلند گوش نمی‌دهند، چرا که ممکن است در این فرایند به شنوایی‌شان آسیب برسد.

اما شاید این ویژگی روشن (switched on) نشده باشد – و اگر هم شده باشد، بسیاری از کاربران می‌توانند آن را نادیده بگیرند.

آیفون شامل طیف وسیعی از ویژگی‌هایی است که صداهای بسیار بلند را آرام‌تر می‌کنند و همچنین به افراد توصیه می‌کند که به منظور محافظت از سلامت خود اقدامات پیشگیرانه‌ای انجام دهند.

بارزترین این ویژگی‌ها، ابزار «اعلان‌های هدفون» است که به‌ صورت پیش‌فرض روشن است - و در برخی مکان‌ها نمی‌توان آن را خاموش کرد. این ویژگی، سطح صدا را از طریق هدفون اندازه‌گیری می‌کند و اگر افراد طی یک دوره هفت روزه به صداهای بسیار بلند گوش دهند، به آنان می‌گوید که صدای دستگاه خود را کم کنند.

این ویژگی فقط می‌تواند به شما توصیه کند: به شما می‌گوید صدا را کم کنید و سپس این کار را برای شما انجام می‌دهد، اما اگر بخواهید، دوباره می‌توانید خودتان صدا را زیاد کنید.

اما یک گزینه دیگر هم ممکن است راه‌اندازی نشده نباشد، و آن تنظیمات مربوط به «کاهش صداهای بلند» است - وقتی این تنظیمات روشن باشد، آیفون صداهای بلندی را که از طریق هدفون به گوش می‌رسد، پایش می‌کند و میزان آن صداها را کاهش می‌دهد.

یک ویدیو پربازدیدشده در تیک‌تاک وجود دارد که از افراد می‌خواهد این تنظیمات را در گوشی‌های خود روشن کنند و در قسمت تنظیمات صدای گوشی، «اسلایدر» را‌ بر روی پایین‌ترین سطح [صدا]، یعنی گزینه صدای راحت و آسوده (comfortable) قرار دهند.
 

هر دو گزینه‌ را در برنامه تنظیمات می‌توان یافت. آن‌ها به راحتی با تایپ واژه «ایمنی هدفون» (Headphone Safety) در نوار جست‌وجو در بالا که باید گزینه‌ها را به شما نشان دهد، یافت می‌شوند.

کاربران در برخی از پست‌ها در تیک تاک توصیه می‌کنند که اگر صدای ایمن بیش از حد پایین است، ممکن است در نتیجه صداهای بلندی باشد که از سایر نقاط در محیط اطراف به گوش می‌رسند.

در این مورد، به کاربران توصیه شده است که نگاهی به [تنظیمات] هدفون‌های حذف کننده صداهای مزاحم (نویز) بیندازند، یعنی ویژگی‌ای که می‌تواند به کاهش نویز محیطی کمک کند و بنابراین امکان اینکه صدا‌ها را راحت‌تر بشنویم فراهم می‌کند.

اپل واچ نه تنها میزان صدای خارج شده از رسانه را اندازه‌گیری می‌کند، بلکه «سطح صدای محیطی» را نیز اندازه‌گیری می‌کند. این ساعت با استفاده از میکروفون داخلی خود، شدت صداهای موجود در محیط را بررسی می‌کند و اگر در طی هفت روز، میزان صدا بیش از حد بالا باشد به شما هشدار می‌دهد.

این ویژگی در آیفون در دسترس نیست؛ احتمالا به این دلیل که بیشتر اوقات، در جیب افراد است و بنابراین قادر به شنیدن صداهای اطراف نیست.
کد مطلب: 69472
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام