۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۲۸

تشریح آخرین دستاوردهای بومی همراه اول برای معاونان وزیر صمت

معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن بازدید از دو مرکز تخصصی مانیتورینگ همراه اول، در جریان آخرین تحولات و دستاوردهای نخبگان کشور در حوزه ارتباطات سیار قرار گرفتند.
تشریح آخرین دستاوردهای بومی همراه اول برای معاونان وزیر صمت

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، معاونان «صنایع عمومی» و «صنایع ماشین آلات و تجهیزات» وزارت صنعت، معدن و تجارت ظهر امروز چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱، به همراه هیاتی از مدیران کل این وزارتخانه از دو مرکز تخصصی مانیتورینگ همراه اول با عناوین «پلتفرم های دیجیتال» و «عملیات شبکه شهید سلیمانی» بازدید کردند و در جریان بروزترین آمار و اطلاعات حوزه شبکه و سرویس های دیجیتال اپراتور اول تلفن همراه قرار گرفتند.

 مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل همراه اول در جریان بازدید محمد مهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزیر صمت و سیدمحمد موسوی، معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزیر صمت، به ارائه گزارش اجمالی از نحوه و میزان سرمایه گذاری های اپراتور اول تلفن همراه در آخرین نسل از تکنولوژی های ارتباطی پرداخت و آماری از وضعیت شبکه ارائه داد تا در جریان وسعت کار همراه اول قرار گیرند.

همچنین بخشی از ارائه به تشریح ساختار فنی و چارچوب پلتفرم دیجیتال شاد، سوپر اپلیکیشن روبیکا و ذره بین به عنوان دستاوردهای ارزنده متخصصان حوزه تکنولوژی کشور اختصاص یافت.

در جریان این بازدید به تفکیک ظرفیت هر پلتفرم دیجیتال که توسط همراه اول طراحی و توسعه یافته است، تشریح و ارتباط آن با توسعه و غنی سازی ساختار «شبکه ملی اطلاعات» ارائه شد.

مدیرعامل همراه اول به نقش پلتفرم ها و سکوهای دیجیتال توسعه یافته در این اپراتور در تناسب شکل گرفته بین ترافیک داخلی و خارجی اشاره داشت و گفت که به واسطه پلتفرم هایی نظیر «شاد» که توانست از ترافیک واتساپ نیز سبقت بگیرد، امروز شاهدیم که سهم ترافیک داخلی از خارجی به حدود ۳۰ درصد رسیده است؛ اما با این حال همچنان فاصله بین این دو شاخص زیاد است.
کد مطلب: 69465
برچسب ها: همراه اول
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام