۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۳
وزیر ارتباطات:

توسعه شبکه دسترسی ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبرنوری با جدیت ادامه دارد

ایتنا - وزیر ارتباطات با بیان اینکه امروز ارتباطات به بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی مردم تبدیل شده، گفت: تلاش وزارت ارتباطات این است که یک شبکه پرسرعت، با کیفیت و امن مبتنی بر فیبرنوری را برای مردم کشور فراهم کند و بر بستر آن، انواع خدمات متنوع و با کیفیت را ارائه دهیم.
توسعه شبکه دسترسی ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبرنوری با جدیت ادامه دارد


به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی‌زارع‌پور در جلسه بررسی طرح توسعه شبکه دسترسی ارتباطات ثابت مبتنی‌بر فیبر نوری باهدف ارائه گزارش اقدامات انجام‌شده توسط شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات ارتباطات ثابت (FCPها) که در این پروژه با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی طرف قرارداد هستند، تأکید کرد: این پروژه، یک پروژه راهبردی و ملی است و نباید صرفاً به آن به‌عنوان یک پروژه ارتباطی نگاه کرد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، وی افزود: امروز ارتباطات به بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی مردم تبدیل شده و تلاش وزارت ارتباطات این است که یک شبکه پرسرعت، با کیفیت و امن مبتنی بر فیبرنوری را برای مردم کشور فراهم کند و بر بستر آن، انواع خدمات متنوع و با کیفیت را ارائه دهیم.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه طبیعی است که کارهای بزرگ موانع بزرگی هم دارد ولی نباید از این موانع ترسید، گفت: از همان ابتدایی که ما مطرح کردیم به دنبال راه‌اندازی ۲۰ میلیون پورت مبتنی‌بر فیبر نوری برای منازل و کسب‌وکارها هستیم، خیلی‌ها آن را نشدنی خواندند، البته شاید احساس این بود که دولت با این پروژه بزرگ همراهی نکند. اما شاهد بودید که دولت با جدیت پای کارآمد و موانع بزرگ یک‌به‌یک کنار زده شد.

زارع پور با اشاره به طرح برخی موانع از سوی شرکت‌های توسعه‌دهنده شبکه فیبر نوری گفت: این اطمینان را می‌دهم در لایه‌های بالا و در سطح هیئت دولت مشکلی از بابت همراهی با این پروژه وجود ندارد اما در لایه‌های پایین‌تر طبیعی است که هنوز شاهد برخی عدم همراهی‌ها باشیم هرچند معتقدم که جای نگرانی وجود ندارد و این موانع هم انشالله حل خواهند شد.

وی با بیان اینکه توسعه شبکه فیبرنوری نیازمند عزم ملی در میان همه دستگاه‌ها است، گفت: قطعاً ما نیز در وزارت ارتباطات تلاش خواهیم کرد که پیگیری‌های خود را افزایش دهیم تا مسئله هماهنگی بین دستگاهی به بدنه سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها، استانداران و فرمانداران منتقل شود تا همه احساس کنند که در حال همراهی با یک پروژه ملی هستند. در سطح مردم هم اهمیت این پروژه باید فرهنگ‌سازی شود و آن‌ها را مشتاق به بهره‌برداری از اینترنتی کرد که سرعت آن۱۰۰ برابر سرعت‌ فعلی شبکه‌های ارتباطی است.

در ابتدای این جلسه مدیران شرکت‌های خصوصی توسعه‌دهنده شبکه دسترسی مبتنی‌بر فیبر نوری گزارشی از اقدامات، مشکلات و موانع پیشرو ارائه و انتظارات و درخواست‌های خود برای تسریع در پیشرفت این پروژه مطرح کردند.

پس‌از آن صادق عباسی شاهکوه - معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی، بابیان اینکه تقریباً هر دو هفته یک‌بار با شرکت‌های توسعه‌دهنده شبکه فیبرنوری جلسه داریم، تأکید کرد که همواره برای رفع دغدغه‌های این شرکت‌ها تلاش می‌کنیم.

وی افزود: به‌موازات این جلسات نیز به‌طور مرتب برای کنار زدن موانع پیش‌روی شرکت‌ها، جلساتی با سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط با این پروژه برگزار می‌کنیم و تلاش کرده‌ایم به چارچوبی از همکاری‌های مشترک دست پیدا کنیم تا روند پیشرفت این پروژه تسریع شود.
کد مطلب: 69457
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام