۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۳۳

هشدار: تعمیر هارددیسک را به مراکز معتبر بسپارید

ایتنا - ​​​​​​​رئیس کمیسیون فنی اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران با تاکید اینکه اخیرا شکایات مردمی در زمینه تعمیر ماینر، رایانه، لپ‌تاپ و گران‌فروشی برخی اجزای کامپیوتری زیاد شده است، گفت: به‌دلیل افزایش شکایات مردمی از برخی اعضای صنف فناوران، سختگیری‌ها برای اعطای جواز بیشتر می‌شود.
هشدار: تعمیر هارددیسک را به مراکز معتبر بسپارید


با شیوع کرونا فعالیت قابل توجهی از کسب‌وکارها به‌شکل آنلاین و دورکار شده است، از این رو حجم تقاضای مردم برای برخی خدمات بالا گرفت و عده‌ای برای پیش بردن برخی امور اداری به سراغ  کافی‌نت‌ها رفتند تا خدمات مورد نیاز را برای آنها انجام دهند. گویا در این دوره کرونا، حجم شکایت مردم از صنف فناوران رایانه تهران به‌دلیل آنلاین شدن خدمات دولتی‌ها و بخش خصوصی بیشتر شده است. 

به گزارش ایتنا از ایسنا، در این زمینه علی منصوری - رئیس کمیسیون فنی اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران- گفت: میزان شکایت مردم از صنف فناوران رایانه تهران به‌دلیل دورکاری کسب‌وکارها نسبت به دوره قبل از کرونا دو برابر شده است. عمده شکایت برخی مردم از اعضای صنف فناوران رایانه کاهش کیفیت تعمیرات، گران‌فروشی و نداشتن اطلاعات تخصصی برخی کافی‌نت‌ها اعلام شده است. متاسفانه بعضی از افراد نسبت به تعمیر برخی از قطعات اطلاعات کافی نداشته و حساسیت کمتری به خرج دادند که این مساله خسارت جبران‌ناپذیری را برای کاربران به همراه داشته است. 

وی تصریح کرد: در دوران کرونا انتقادهای زیادی از سوی اعضای فناوران مطرح شد که چرا اتحادیه جواز را با تاخیر و سختگیری‌های زیاد صادر می‌کند؟ باید پاسخ داد علت این سختگیری‌ها این است که خدمات مربوط به این صنف باید با کیفیت و دانش فنی بیشتری در اختیار مردم قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون فنی اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران با بیان اینکه آزمون کمیسیون فنی آنلاین برگزار می‌شود، گفت: این روزها افراد جوان با اندک سرمایه‌ای می‌توانند کافی‌نتی در هر گوشه شهر راه‌اندازی کنند. از این رو با توجه به اینکه آزمون کمیسیون فنی آنلاین برگزار می‌شود، اتحادیه از این پس نمی‌تواند به کسانی که قادر نیستند در آزمون فنی آنلاین شرکت کرده و نتوانند پاسخگوی سوالات مطرح شده توسط کارشناسان فنی باشند، جواز کسب بدهد. 

منصوری بیان کرد: گاهی اوقات تعمیر قطعات کامپیوتر به مادربرد و چیپ اختصاص پیدا می‌کند و چنانچه فردی تخصص کافی برای تعمیر نداشته باشد، واحدهای صنفی به شکل پرداخت ریالی خسارت را جبران می‌کنند. این در حالی است که در برخی موارد مراجعه کنندگانی بوده‌اند که هارد خود را برای تعمیر به اعضای این صنف سپردند که متاسفانه به دلیل برخی ناشی‌گری‌ها و عدم تخصص لازم به اطلاعات و اسناد مردم خسارت زده شده است. معمولا این نوع خسارت را نمی‌توان با پرداخت وجه جبران کرد و عمده مشکل و دغدغه اتحادیه در این زمینه است.

او همچنین به مدیران کافی‌نت‌ها توصیه کرد: از این پس صاحبان کافی‌نت‌ها افرادی را در این بخش انتخاب کنند که در این حوزه کاری حساس، با دانش فنی بالا و امین باشند و با دقت و اطلاعات بیشتری خدمات مورد نیاز مردم را انجام دهند.
کد مطلب: 69450
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام