۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۸

عربستان سهامدار مایکروسافت و آلفابت شد

ایتنا - ​​​​​​​صندوق سرمایه‌گذاری دولتی عربستان سعودی، سهام شرکت‌های فناوری آمریکایی آلفابت، زوم ویدئو و مایکروسافت را خریداری کرد و ارزش دارایی‌های پرتفوی خود را تا پایان سه ماهه دوم، به حدود ۴۰.۸ میلیارد دلار رساند.
عربستان سهامدار مایکروسافت و آلفابت شد

اطلاعات کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا نشان می‌دهد صندوق سرمایه‌گذاری دولتی عربستان سعودی، ۲۱۳ هزار سهم کلاس A آلفابت، ۴.۷ میلیون سهم کلاس A شرکت زوم و ۱.۸ میلیون سهم مایکروسافت را خریداری کرده است. همچنین ۳.۹ میلیون سهم شرکت جی پی مورگان و ۷۴۱ هزار و ۶۹۳ سهم شرکت بلک را هم خریداری کرده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، این صندوق، ۶.۳ میلیون سهم در استارباکس خریداری کرد و سهام شرکت‌های ادوب سیستمز، ادونس مایکرو دیوایس (AMD)، سلزفورس، هوم دیپات، کاستکو، فریپورت مک موران، دیتاداگ و نکست اِرا انرژی را به پرتفوی خود اضافه کرد.

صندوق سرمایه‌گذاری دولتی عربستان سعودی که ۶۲۰ میلیارد دلار دارایی را مدیریت می‌کند، در قلب برنامه‌های عربستان سعودی برای متنوع سازی اقتصاد از طریق ایجاد حوزه‌های جدید و متنوع کردن درآمد از نفت قرار دارد.

بر اساس گزارش رویترز، این صندوق یک استراتژی دو وجهی را دنبال می‌کند: از یک سو به سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی دست زده و از سوی دیگر، در پروژه‌های داخلی سرمایه گذاری می‌کند که به کاهش وابستگی عربستان سعودی به نفت کمک می‌کند.
کد مطلب: 69448
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام