۰
plusresetminus
شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۷

آمازون iRobot را خرید

ایتنا - ​​​​​​​غول اینترنتی آمازون در قراردادی به ارزش ۱.۷ میلیارد دلار، شرکت سازنده جاروبرقی رباتیک iRobot را خریداری می‌کند.
آمازون iRobot را خرید

بزرگترین فروشنده آنلاین جهان برای خرید شرکت iRobot که سازنده جاروبرقی رباتیک رومبا است، مبلغ ۶۱ دلار برای هر سهم این شرکت پرداخت می کند که ۲۲ درصد بالاتر از آخرین قیمت نهایی سهام این شرکت است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، آمازون با این خرید، گام بزرگی برای کسب سهم در بازار رباتهای خانگی برمی دارد. کالین آنگل، مدیرعامل شرکت iRobot، همچنان سمت خود را حفظ خواهد کرد.

این دو شرکت اعلام نکردند چه زمانی قرارداد خرید نهایی خواهد شد اما این موضوع به موافقت سهامداران هر دو شرکت و رگولاتورها بستگی خواهد داشت.

بر اساس گزارش وب سایت انگجت، آمازون در اعلام این خرید، برنامه های دقیق خود را تشریح نکرد. دیو لیمپ، نایب رئیس ارشد بخش دستگاههای آمازون به توانایی iRobot برای ابداع دوباره نحوه نظافت متمرکز شده و اظهار کرد: آمازون به دنبال ابداع محصولات است.

مدیرعامل iRobot گفت: آمازون شور مشابه این شرکت را برای محصولات خانگی نوآورانه دارد و وی احساس کرد که این غول اینترنتی، خریدار مناسبی است.
کد مطلب: 69365
برچسب ها: آمازون ربات iRobot
نام شما
آدرس ايميل شما