کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

قابلیت جدید سامسونگ برای امنیت فایل‌های شخصی کاربران

13 مرداد 1401 ساعت 11:48

ایتنا - شرکت سامسونگ قابلیت جدیدی برای گوشی‌های سری گلکسی S21 در کشور کره جنوبی عرضه کرده است.



سپردن تلفن همراه خود به تعمیرکاران که فضای درون آن حامل اطلاعات شخصی و خصوصی می‌باشد ممکن است برای صاحبین گوشی احساس ناخوشایندی داشته باشد. به هر حال، واقعیت وحشتناک لو رفتن اطلاعات شما در طول فرآیند تعمیر، در واقع برای برخی از افراد اتفاق افتاده است. SamMobile یک بیانیه مطبوعاتی از سایت مطبوعاتی کره‌ای سامسونگ پیدا کرد که در آن آمده بود که این شرکت امیدوار است با یک ویژگی جدید حفظ حریم خصوصی به نام Repair Mode (از طریق Ars Technica) به آن پایان دهد. این به تکنسین‌ها دسترسی محدودی به قسمت داخلی گوشی شما می‌دهد. از صدای آن، آنها می توانند به اندازه کافی برای رفع مشکل دسترسی داشته باشند، درواقع دسترسی آن‌ها فقط درحدی خواهد بود که بتوانند مشکل دستگاه را رفع کنند، اما قادر به مشاهده‌ی مواردی مثل عکس‌های کاربر نخواهند بود.

این ویژگی برای اولین بار در گوشی‌های گلکسی S21 در کره جنوبی ارائه می‌شود. این شرکت قصد دارد در آینده پشتیبانی خود را به مدل‌های دیگر نیز گسترش دهد. همان‌طور که در بیانیه‌ی مطبوعاتی سامسونگ آمده، ویژگی Repair Mode ازطریق بخش مراقبت‌ از باتری و دستگاه (Battery and Device Care) در بخش تنظیمات گوشی دردسترس خواهد بود. پس از انجام این کار، گوشی به حالت Repair Mode راه اندازی مجدد می‌شود و سپس حساب‌ها، عکس‌ها و پیام‌های شما مخفی می‌شوند. تنها برنامه‌های نصب شده پیش‌فرض توسط تعمیرکار یا هر شخص دیگری که در طول فرآیند گوشی شما را لمس می‌کند، قابل دسترسی خواهند بود. و فقط شما می توانید تصمیم بگیرید که چه زمانی حالت تعمیر را خاموش کنید.

تا کنون، سامسونگ تایید نکرده است که آیا Repair Mode در مناطق دیگر وارد خواهد شد یا اینکه دقیقاً کدام گوشی از این ویژگی پشتیبانی می‌کند.  این شرکت همچنین درمورد سایر مدل‌هایی که از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند، جزئیاتی منتشر نکرده است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا


کد مطلب: 69353

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/69353/قابلیت-جدید-سامسونگ-امنیت-فایل-های-شخصی-کاربران

ايتنا
  https://www.itna.ir