کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آموزش: چگونه امنیت کنفرانس ویدیویی آنلاین در برابر فیشینگ را افزایش دهیم؟

10 مرداد 1401 ساعت 9:07

ایتنا - قبل از اینکه روی دعوت نامه جلسه خود کلیک کنید، مطمئن شوید که بهترین روش ها را برای ایمن نگه داشتن خود به کار برده اید.



ویدئو کنفرانس های آنلاین به سرعت به استاندارد جدیدی برای کار، مدرسه و حتی معاشرت با دوستان و خانواده تبدیل شده اند.  به همین دلیل، هکرها با استفاده از دعوت‌نامه ی‌ جلسه های ویدیویی از این فرصت استفاده کرده و عملیات مجرمانه خود در این بستر را انجام می دهند 

از دستگاه و شبکه خود محافظت کنید
از آنجایی که مجرمان سایبری با تکنیک ها و دانش خود پیچیده تر و قوی تر شده اند، ضروری است که یک نرم افزار آنتی ویروس قابل اعتماد را نصب کنید تا به محافظت از دستگاه های خود در برابر بدافزارها، جاسوس افزارها و دیگر تهدیدات کمک کنید.

سعی کنید همه دستگاه‌ها، از جمله گوشی هوشمند و کل شبکه شما  توسط یک آنتی ویروس محافظت شود. زیرا بدون محافظت از شبکه، دستگاه‌هایی که معمولاً ساده به نظر می رسند (مانند چاپگرها) می‌توانند توسط مجرمان سایبری مورد سوء استفاده قرار گیرند و برای رهگیری و آلوده کردن رایانه‌ها و تلفن‌های شما مورد استفاده قرار گیرند.

با ایجاد یک لایه امنیتی اضافی که در اطراف دستگاه ها و شبکه خود ایجاد کرده اید، هنگام مرور وب بسیار ایمن تر خواهید بود و حتی اگر به طور تصادفی بر روی لینک ایمیل فیشینگ یا  بر روی دعوت نامه غیرقانونی یک جلسه ویدیو کنفرانس کلیک کنید مشکلی برای شما ایجاد نمی شود.

قربانی مهندسی اجتماعی نشوید
به این نکته توجه داشته باشید که نرم افزارهای امنیتی به تنهایی نمی توانند به طور کامل از شما در برابر تهدیدات محافظت کنند. برای اینکه قربانی فیشینگ نشوید، باید در مورد نقشه های مجرمان آگاه باشید.

در حالی که اکثر ما مشروط به کار سریع و کارآمد هستیم، این امر تنها زمانی می تواند علیه شما کار به کار گرفته شود که توسط یک هکر مورد هدف قرار بگیرید. همیشه سرعت خود را مقداری کاهش دهید تا نام فرستنده، جزئیات رویداد، و هر پیامی که همراه دعوت‌نامه‌های ویدیویی شما موجود است را بررسی کنید. اگر به آن ها مشکوک شدید ،بر روی لینک کلیک نکنید.

مهندسی اجتماعی چیزی است که هکرها برای فریب کاربران اغلب به آن تکیه می کنند. تعدادی از افراد به محض اینکه نام شرکت یا دوست خود را می بینند ، کورکورانه بر روی  پیوندی که در ایمیل آن اضافه شده است اعتماد می کنند. برای محافظت کامل از خود، باید از تمام جزئیات ایمیل آگاه باشید و آدرس فرستنده را به دقت بررسی کنید.

قبل از کلیک کردن، پیوندها را اسکن کنید
اگر به صورت روزانه در جلسات ویدیو کنفرانس شرکت می کنید، پس ممکن است دعوت نامه جلسات به دلایل واضحی برای شما متمایز نباشد،اما بهتر است عادت کنید که همه پیوندها را قبل از کلیک کردن بر روی آنها بررسی  کنید.  یک بررسی بصری ساده به این صورت است که در آن ماوس را روی هر پیوند نگه دارید تا ببینید مقصد واقعی لینگ شما را به کجا خواهد برد.

اگر URL مقصد با جایی که فکر می‌کردید شما را هدایت می کند مطابقت ندارد، یا اگر URL مقصد توسط یک کوتاه‌کننده پیوند شخص ثالث مانند bit.ly یا TinyURL) پنهان شده است) روی آن کلیک نکنید. حتی می توانید از یک ابزار اسکن لینک استفاده کنید تا آن را برای شما بررسی کند. این ابزارها به شما می‌گویند که پیوند واقعاً به کجا منتهی می‌شود و یا وقتی روی آن کلیک می‌کنید فایلی دانلود می‌شود یا خیر.

این ابزارها می توانند شما را از دانلود تصادفی نرم افزارهای مخرب یا به اشتراک گذاری اطلاعات در یک سایت هرزنامه که خود را به عنوان چیز دیگری پنهان می کند، نجات دهند.
 


هرگز نرم افزار لینک شده در ایمیل را نصب نکنید
راه اندازی و برگزاری  برخی از سرویس‌های جلسه ویدیو کنفرانس آنلاین نیاز به دانلود نرم‌افزار دارند، اما هرگز نباید نرم‌افزاری را دانلود کنید که به یک ایمیل پیوند یا پیوست شده است. در عوض، باید به صورت دستی به وب سایت ارائه دهنده نرم افزار مراجعه تا مطمئن شوید که از یک پیوند قانونی استفاده می کنید.

اگر ایمیلی فایل نرم افزاری را پیوست کرد یا سعی کرد شما را به لینک دانلود هدایت کند، روی آن کلیک نکنید. علاوه بر این، اجازه ندهید اطلاعات قانونی - مانند پاورقی، شماره تلفن شرکت، یا پیوندهایی به صفحات راهنمایی یا توضیحات  شما را فریب دهند تا فکر کنید که ایمیل واقعی است. هکرها اغلب پیوندهایی را به صفحات راهنمایی  در یک سایت خاص اضافه می کنند تا شما را متقاعد کنند که پیوندها یا فایل های آنها قانونی است.

در صورت دانلود نرم افزار از منبع نامعتبر، فوراً یک اسکنر ویروس را روی دستگاه و شبکه خود اجرا کنید. این اسکنرها هرگونه فایل مشکوک را قرنطینه کرده و به شما در حذف آنها کمک می کنند.

همیشه از گذرواژه‌های امن جلسه استفاده کنید
اگر در حال ایجاد جلسه ای هستید که می خواهید دیگران را به آن دعوت کنید، به خاطر داشته باشید که همه جلسات خود را با رمز عبور یا شناسه جلسه ایمن کنید. این کار از دسترسی مجرمان به جلسه جلوگیری می کند و به حفظ امنیت همه شرکت کنندگان کمک می کند. علاوه بر این  می‌توانید یک لابی یا اتاق انتظار راه‌اندازی کنید تا هر کسی را که می‌خواهید در جلسه شرکت دهید به ‌طور دستی تأیید کنید.

به‌عنوان سازنده جلسه، باید برخی از بهترین روش‌های دیگر را نیز برای امنیت شرکت‌کنندگان خود دنبال کنید:
•    استانداردی برای ارتباط شفاف تعیین کنید. به همکاران یا دوستان خود اطلاع دهید که هرگز آنها را بدون اجازه یا اطلاع مستقیم دعوت نخواهید کرد.
•    همیشه یک ایمیل شخصی در کنار دعوتی که به صورت خودکار ایجاد می شود ارسال کنید. این به شرکت کنندگان شما کمک می کند تا بدانند دعوت شما قانونی است.
•    افراد را تشویق کنید تا در صورت دریافت دعوت نامه برای جلسه ای که ظاهراً شما ایجاد کرده اید یا در آن شرکت خواهید کرد، با شما تماس بگیرند.
•    کنفرانس ویدیویی یک امرعادی جدید است و با ادامه ارائه ویژگی‌های جدید وب‌سایت‌ها و ارائه‌دهندگان نرم‌افزار برای همه‌جانبه‌تر کردن و راحت‌تر کردن آن‌ها، این امر عادی‌تر خواهد شد.  اما این مسئله مهم است که با بالا بردن امنیت از خود محافظت کنید.

با پیروی از این شیوه‌ها، می‌توانید قربانی موج بعدی طرح‌های فیشینگ نشوید و در عین حال بهداشت سایبری خود را با چند مرحله ساده ارتقا دهید.
 
منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا


کد مطلب: 69314

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/69314/آموزش-چگونه-امنیت-کنفرانس-ویدیویی-آنلاین-برابر-فیشینگ-افزایش-دهیم

ايتنا
  https://www.itna.ir