۰
plusresetminus
دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۶

قطعی و اختلال گسترده در اینترنت کشور

ایتنا - ​​​​​​​اینترنت‌ در تهران و مناطق مختلف از صبح امروز با اختلال گسترده ای رو به رو بود و گمانه زنی ها حاکی از آن است که قطعی برق در یکی از ساختمان های زیرساخت، علت این اختلال بوده است.
قطعی و اختلال گسترده در اینترنت کشور


کاربران فضای مجازی صبح امروز از اختلال در اینترنت داخلی و بین الملل اپراتورهای ثابت و همراه خبر داده اند. 

به گزارش ایتنا از مهر، گفته می شود اینترنت ثابت از ساعت ۸ و ۳۶ دقیقه تا ۸ و ۴۵ دقیقه به طور گسترده قطع بوده و اختلال هایی در دسترسی و اتصال های داخلی و بین الملل به وجود آمده است.

شنیده ها حاکی از آن است که دلیل این اختلال سراسری قطعی برق در ساختمان LCT شرکت ارتباطات زیرساخت باشد و از آنجا که توزیع اینترنت ورودی کشور در این مرکز صورت می گیرد، اینترنت بسیاری از شرکتها و اپراتورها در کشور با مشکل مواجه شده است.

نظیر این اختلال پیش از این و در ماههای گذشته نیز از سوی زیرساخت رخ داده بود.

با پیگیری های خبرنگار مهر از شرکت ارتباطات زیرساخت و وزارت ارتباطات این اختلال تأیید و موقتی اعلام شد و قرار است گزارش نهایی همراه با دلایل فنی این موضوع در اطلاعیه ای از سوی وزارت ارتباطات اعلام و منتشر شود.

پیرامون قطعی امروز اینترنت داخلی و بین الملل، شرکت مخابرات ایران نیز در اطلاعیه ای اعلام کرده است: «با توجه به دریافت گزارش هایی از کاربران در مورد قطعی گسترده اینترنت های همراه و خانگی در تهران و مناطق مختلف به اطلاع می رساند این قطعی ارتباطی به شرکت مخابرات ایران ندارد.»

یکی از مدیران و فعالان حوزه فناوری در یک شرکت دانش بنیان نیز ساعتی پیش در همین رابطه در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: امروز چندمین بار است که در سال ۱۴۰۱ اختلال برق در ساختمان LCT باعث می‌شود[تقریباً] تمام شبکه کشور تحت تاثیر قرار بگیرد.(ارتباطات داخل کشور و بین الملل). تجهیزات اصلی اغلب شرکت های ارایه دهنده خدمات دسترسی و دیتاسنتر در این مرکز قرار دارد و قلب اینترنت کشور است.

او در ادامه توضیح داده است که اختلال برق در سالن colocation رخ داده و در حال حاضر دسترسی به برخی از تجهیزات میسر نیست. تجهیزاتی که در این سالن قرار دارند برقرار کننده ارتباطات اکثر سرویس دهنده ها باهم هستند.

این مدیر ارشد فناوری همچنین گفته است: البته این روند برای تمام سرویس دهنده صدق نمی کند ولی اکثر سرویس دهنده های خدمات ثابت(adsl و p2p) در همین سالن هستند. تجهیزات شبکه بصورتی ساخته شدند که ۲۴ ساعته روشن باشند و شدیداً به تغییر ولتاژ برق حساس هستند. قطع برق باعث می شود که در معرض آسیب قرار بگیرند.
کد مطلب: 69226
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام