۰
plusresetminus
يکشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۰۶

پرونده رسوایی کمبریج آنالایتیکا گریبان مارک زاکربرگ را گرفت!

ایتنا - ​​​​​​​طبق شکایتی که در ایالت کالیفرنیا آمریکا علیه فیس بوک ثبت شده، مارک زاکربرگ و چند مدیر ارشد این شرکت باید درباره پرونده رسوایی کمبریج آنالایتیکا شهادت دهند.
پرونده رسوایی کمبریج آنالایتیکا گریبان مارک زاکربرگ را گرفت!


چند مدیر ارشد متا از جمله مارک زاکربرگ (مدیر ارشد اجرایی)، شریل سندبرگ (مدیر ارشد عملیاتی) و همچنین جایگزین سندبرگ باید در پرونده شکایت مربوط به رسوایی کمبریج آنالایتیکا شهادت دهند.

به گزارش ایتنا از مهر، طبق اسناد دادگاه که هفته گذشته ثبت شده، زاکربرگ باید تا ۶ ساعت به سوالات پاسخ دهد و جلسه دریافت شهادت سندبرگ نیز ممکن است ۵ ساعت طول بکشد.

جانشین سندبرگ هنوز اعلام نشده و قرار است پس از اینکه او فیس بوک را در سال جاری ترک می کند، جایگزین وی شود.

این شکایت در دادگاهی واقع در ایالت کالیفرنیا آمریکا و از سوی دسته ای از کاربران فیس بوک ثبت شده که تحت تاثیر پیامدهای همکاری این شرکت با موسسه کمبریج آنالایتیکا قرار گرفته اند.

طبق اسناد موجود، شاکیان پرونده مدعی هستند متا طی بازه کشف نشت داده، اطلاعات لازم در این زمینه را فراهم نکرده است. این شکایت که ممکن است به یک پرونده گروهی تبدیل شود، مدعی است فیس بوک به طور غیرقانونی داده های کاربران را با طرف های ثالث به اشتراک گذاشته و به طور کافی و کامل از داده ها محافظت نکرده است.

شکایت مذکور مربوط به رسوایی کمبریج آنالایتیکا است. این شرکت انگلیسی که طی انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا برای کمپین دونالد ترامپ فعالیت می کرد، داده های میلیون ها کاربر فیس بوک را بدون اجازه آنها جمع آوری کرده بود.

البته این نخستین باری نیست که پای زاکربرگ به یک رسوایی کشیده می شود. او در سال ۲۰۱۸ میلادی مقابل کنگره شهادت داد.

قرار است فرایند اخذ شهادت تا قبل از ۲۰ سپتامبر انجام شود.
کد مطلب: 69225
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام