کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ریزش ارزش سهام شرکت‌های شبکه‌های اجتماعی

1 مرداد 1401 ساعت 10:57

ایتنا - ​​​​​​​ارزش سهام شرکت‌های شبکه اجتماعی روز جمعه پس از این که توییتر و اسنپ از کاهش هزینه تبلیغات کنندگان در واکنش به دورنمای اقتصادی تیره خبر دادند، به شدت ریزش کرد.



ارزش سهام شرکت‌های شبکه اجتماعی روز جمعه پس از این که توییتر و اسنپ از کاهش هزینه تبلیغات کنندگان در واکنش به دورنمای اقتصادی تیره خبر دادند، به شدت ریزش کرد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، ارزش سهام پینترست ۱۱.۳ درصد، مِتا پلتفرمز – مالک فیس بوک- ۵.۶ درصد و آلفابت – مالک گوگل- ۳.۳ درصد ریزش کرد.

در قیمت فعلی سهام، شرکتها پینترست، مِتا، توییتر، آلفابت و اسنپ، جمعا حدود ۴۲ میلیارد دلار ارزش بازار خود را از دست دادند.

توییتر دعوای حقوقی با ایلان ماسک برای نهایی کردن توافق خرید ۴۴ میلیارد دلاری این شرکت شبکه اجتماعی را عامل کاهش چشمگیر درآمد سه ماهه خود اعلام کرد. ارزش سهام این شرکت در معاملات پرنوسان روز جمعه ۰.۱ درصد نزول کرد.

شرکت اسنپ روز پنج شنبه اعلام کرده بود تبلیغات کنندگان در بحبوحه افزایش نرخهای بهره و رشد سرسام آور تورم، هزینه‌هایشان را تعدیل کرده‌اند. برخی از تبلیغات کنندگان هم با کمبود نیروی کار و اختلالات زنجیره تامین مواجه هستند.

سرمایه گذاران مهیای کندترین رشد درآمد جهانی در تاریخ بخش شبکه اجتماعی می شوند؛ به خصوص که تغییرات حریم خصوصی که اپل در آیفون صورت داده، دورنمای درآمد تبلیغاتی را تیره‌تر کرده است.

ارزش سهام اسنپ پس از این که اعلام کرد به دنبال منابع درآمد جدیدی برای رشد است، ۳۶.۴ درصد نزول کرد. درآمد اسنپ در سه ماهه دوم منتهی به ۳۰ ژوئن، ۱.۱۱ میلیارد دلار بود که ضعیف‌تر از پیش بینی تحلیلگران برای درآمد ۱.۱۴ میلیارد دلاری این شرکت بود.

بر اساس گزارش رویترز، توجهات اکنون به گزارشهای درآمد سه ماهه شرکتهای بزرگی شامل مِتا و آلفابت معطوف شده است. بعضی از تحلیلگران بر این باورند که افت قیمت سهام آنها، منعکس کننده انتظاراتی است که درباره گزارش درآمد آنها وجود دارد.


کد مطلب: 69210

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/69210/ریزش-ارزش-سهام-شرکت-های-شبکه-های-اجتماعی

ايتنا
  https://www.itna.ir