۰
plusresetminus
جمعه ۳۱ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۴

انتخاب رنگ سنگ مناسب نما ساختمان

انتخاب رنگ سنگ نما از اهمیت بالایی برخوردار است و نیاز به اطلاعات مربوط به خود را دارد. در ادامه به بررسی اطلاعات مورد نیاز در مورد رنگ سنگ‌های نما خواهیم پرداخت، تا شما را در این انتخاب همراهی کنیم.
انتخاب رنگ سنگ مناسب نما ساختمان
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



نمای سنگی در چند سال اخیر به یکی از نماهای پرطرفدار و شیک تبدیل شده است. برای ساخت نمای سنگی از سنگ‌های مختلف، با طرح و رنگ‌های متنوع استفاده می‌کنند. نکته قابل توجهی که در این بین وجود دارد، این است که رنگ سنگ نما یک عامل اصلی در هر چه زیباتر شدن نما می‌باشد. بنابراین انتخاب رنگ سنگ نما از اهمیت بالایی برخوردار است و نیاز به اطلاعات مربوط به خود را دارد. در ادامه به بررسی اطلاعات مورد نیاز در مورد رنگ سنگ‌های نما خواهیم پرداخت، تا شما را در این انتخاب همراهی کنیم.
 

انتخاب رنگ سنگ نما


همانطور که می‌دانید در انتخاب رنگ سنگ نما، مسائل مختلفی وجود دارد که باید آنها را مد نظر داشته باشید. یکی از مهم‌ترین نکات در مورد انتخاب، رنگ سنگ نماهای خارجی است. برای نماهای خارجی که در اقلیم‌های گرم قرار دارند باید از سنگ‌های روشن مانند تراورتن کرم استفاده کرد. تراورتن‌های دیگر مانند تراورتن سفید نیز برای این منطقه مناسب بوده و شکوه و جلال خاصی به نما می‌بخشد. در اقلیم‌های سرد و کوهستانی نیز از رنگ‌های گرم و تیره انتخاب می‌کنند. سنگ‌های مشکی که به عنوان سنگ لاکچری هم شناخته می‌شوند، جهت بکارگیری در این مناطق بسیار ایده‌آل هستند. سبکی که قرار است نما با آن ساخته شود نیز در انتخاب رنگ سنگ‎های نما تاثیرگذار خواهد بود. رنگ مناسب نمای رومی، با سنگی که رنگ مناسبی جهت نماهای مدرن و کلاسیک داشته باشد، متفاوت است.
 

بهترین رنگ سنگ‌های نما


برای هر نوع سبک نما چندین  نمونه سنگ با رنگ‌ها و زمینه های مختلف وجود دارد. اینکه بخواهیم بگوییم بهترین رنگ سنگ تراورتن برای نما کدام است، برای تمامی نماها صدق نخواهد کرد. اما به طور کلی می‌توان گفت اگر نمای پر زرق و برق داشته باشید که طرح شلوغی از خود داشته باشد، بهتر است برای آن از رنگ‌های ساده و رنگ روشن استفاده کنید. اگر نمای شما ساده و خلوت است، بهتر است که از ترکیب سنگ و آجر و یا حتی سرامیک استفاده کنید. در این مواقع می‌توانید از ترکیب رنگ‌های متضاد و متفاوت هم بهره ببرید تا نمای جذابی داشته باشید. در کشور ما چندین سبک برای ساخت نما وجود دارد. در هر سبک  رنگ مناسب سنگ نما متفاوت خواهد بود. به همین دلیل در ادامه به بررسی رنگ سنگ نما جهت هر سبک خواهیم پرداخت.

 
 

رنگ سنگ نما در سبک رومی


نمای رومی یکی از سبک‌های نما ساختمان می‌باشد که امروزه در بین  نماها از طرفداران بیشتری برخوردار است. این نوع نما از سبک‌های  کلاسیک روم باستان الهام می‌گیرد و دارای تزییناتی مانند قاب پنجره، انواع کتیبه‌ها، ستون و اشکال برجسته می‌باشد. تنها عنصر ساخت چنین نمایی سنگ ساختمانی می‌باشد. یکی از مهم‌ترین عوامل در طراحی نمای رومی، رنگ سنگ نما می‌باشد. بهترین رنگ در این نوع نما تراورتن ‌هایی به رنگ سفید و کرم خواهند بود. دلیل استفاده از رنگ‌های روشن برای این نما این است، که رنگ‌های روشن می‌توانند به خوبی طرح و شکل‌های نمای رومی را به نمایش بگذارند. در این سبک نما استفاده از سنگ‌های سفید خالص یا رنگی رگه دار نیز توصیه نمی‌گردد. از  جمله سنگ‌های مناسب سبک رومی می‌توان به سنگ تراورتن سفید و کرم عباس آباد، سنگ تراورتن سفید و کرم حاجی آباد، سنگ تراورتن کرم یزد، سنگ تراورتن کرم طرق و سنگ تراورتن ابیانه اشاره کرد.
 

بهترین رنگ سنگ نما مینیمال


سبک دیگری که جهت ساخت نما وجود دارد، با عنوان مینیمال شناسایی می‌شود. برخلاف نما رومی، در این نما اصل بر سادگی و حذف تزئینات اضافی می‌باشد. این سبک نما یک سبک جدید و بدیع است که به خودی خود و بدون تزئینات، نما را در معرض نمایش می‌گذارد. نمای مینیمال در عین سادگی بسیار لوکس و زیبا است. در این نما توصیه می‌شود که از رنگ‌های ساده و روشن مانند کرم و عسلی استفاده گردد. از جمله رنگ و سنگ‌های مناسب نما سبک مینیمال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.
   - تراورتن کرم یزد
   - تراورتن طرق
   - تراورتن عسلی طرق
   - تراورتن کرم حاجی آباد
   - تراورتن ابر و بادی حاجی آباد
   - تراورتن عسلی یزد

 
 

بهترین رنگ سنگ جهت نما ترکیبی


یکی دیگر از سبک‌هایی که جهت ساخت نما استفاده می‌شود، نمای ترکیبی می‌باشد. رنگ سنگ نما در این سبک نیز دارای اهمیت بالایی است. در بسیاری از نماهای شهری می توانید نمونه از نماهای ترکیبی را مشاهده نمایید و از آنها برای ساخت این سبک ایده بگیرید. سنگ‌های ساختمانی یکی از بهترین مصالح جهت ساخت نمای ترکیبی می‌باشند. سنگ‌هایی با رنگ قرمز، زرد، شکلاتی و سیلور برای به کارگیری در این نما بسیار مناسب هستند. با ترکیب کردن سنگ‌های تراورتن با سایر مصالح که به رنگ روشن هستند، می‌توانید یک توازن در چشم بیننده نما ایجاد کنید. سنگ‌های مناسب نمای ترکیبی شامل سنگ تراورتن تکاب سیلور، سنگ تراورتن قرمز آذرشهر، سنگ تراورتن کاشان، سنگ تراورتن سیلور کاشان، سنگ تراورتن زرد ماکو و سنگ تراورتن قرمز محلات می‌باشد. این سنگ‌ها را می‌توانید به صورت ترکیبی با هم یا با سایر مصالح در نما به کار ببرید.
 
 
کد مطلب: 69201
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام