۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۶ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۳:۴۴

به روزرسانی ویندوز 98 با دو دهه تاخیر!

ایتنا – اگر احساس می‌کنید که در دریافت به‌روزرسانی برای سیستم عامل خود با کم لطفی روبرو شده‌اید، باید بدانید که شرایط شما هرچقدر هم که بد باشد، به اندازه آخرین دریافت کننده به‌روزرسانی ویندوز 98 بد نبوده است.
به روزرسانی ویندوز 98 با دو دهه تاخیر!
اگر احساس می‌کنید که در دریافت به‌روزرسانی برای سیستم عامل خود با کم لطفی روبرو شده‌اید، باید بدانید که شرایط شما هرچقدر هم که بد باشد، به اندازه آخرین دریافت کننده به‌روزرسانی ویندوز 98 بد نبوده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از   Techradar، بر اساس اطلاعات منتشر شده، سازمان فضایی اروپا یا همان ESA توانسته است تا اولین به‌روزرسانی برای سیستم فضاپیمای مریخ نورد خود را پس از 19 سال به این فضاپیما ارسال نماید.
 
این فضاپیما بر روی سیستم عامل ویندوز 98 کار می‌کرد و اولین بار با هدف یافتن مایعات در مریخ شروع به کار کرده بود و حتی نشانه‌هایی از یک دریاچه 20 در 30 کیلومتری از جنس آب شور را نیز در زیر لایه 1.5 کیلومتری زیر منطقه قطبی سیاره سرخ یافته بود.
 
این به‌روزرسانی توسط چندین متخصص بزرگ از انستیتو Istituto Nazionale di Astrofisica یا  (INAF) در ایتالیا انجام شده است و سرمایه‌گذاری آن نیز به صورت کامل توسط سازمان فضایی ایتالیا یا ASI انجام شده است.
 
با این وجود سوال اصلی این است: این به‌روزرسانی به چه معنایی است؟ این به‌روزرسانی موجب خواهد شد تا این فضاپیما بتواند خروجی بسیار بهتری را از عملکرد مورد انتظار خود داشته باشد و تصاویر برداشت شده را با کیفیت بسیار بهتری نسبت به شرایط پیشین به کاربران ارائه کند.
 
رادار فعلی و پیشرفته این فضاپیما که با نام MARSIS نامیده می‌شود و از امواج فرکانس پایین رادیویی که از یک آنتن 40 متری ارسال می‌شوند استفاده می‌کند و این امواج را به سوی عمق این سیاره ارسال می‌کند.
بیشتر این امواج از سطح اولیه سیاره بازتاب می‌شوند ولی بخش بسیار خاصی از آنها می‌تواند از پوسته اولیه مریخ گذشته و اعماق بیشتر نفوذ کند و اینجاست که می‌توان اطلاعاتی بسیار جذاب درباره موارد زیر سطح مریخ به دست آورد.
 
بازتاب این امواج توانسته است تا اطلاعات بسیار مهمی از اعماق این سیاره سرخ به ما برساند و با این به‌روزرسانی کیفیت و کمیت داده‌های دریافتی بهبود خواهند یافت.
 
شایان ذکر است که اطلاعات سخت‌افزاری این فضاپیما هنوز مجهول باقی مانده است ولی گفته می‌شود که پردازنده اصلی آن از نوع پنتیوم 90 بوده است و این امر به این معنی است که بازی‌هایی کلاسیک مانند DOOM می‌توانند روی آن اجرا شوند.
 
کد مطلب: 68999
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام