۰
plusresetminus
چهارشنبه ۸ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۰

کمبود تراشه باعث افزایش کلاهبرداری الکترونیکی

ایتنا - ​​​​​​​کمبود شدید نیمه رسانا باعث افزایش کم‌سابقه گزارش‌های کلاهبرداری از سوی خریداران در سال میلادی گذشته شد.
کمبود تراشه باعث افزایش کلاهبرداری الکترونیکی

شرکت ERAI‌ اعلام کرد: سال میلادی گذشته ۱۰۱ مورد کلاهبرداری الکترونیکی از سوی شرکتهای مستقر در آمریکا گزارش شد که بالاتر از ۷۰ مورد در سال ۲۰۲۰ و ۱۷ مورد در پنج سال گذشته بود.

به گزارش ایتنا از ایسنا، مارک اسنیدر، رئیس شرکت ERAI اظهار کرد: شرکتهایی که به دنبال خرید تراشه‌هایی بودند که قادر نبودند از طریق توزیع کنندگان معتبر و مجاز تامین کنند، سعی کردند از واسطه‌های کمتر شناخته شده خرید کنند و پول برای خرید کالایی انتقال دادند که هرگز به دست آنها نرسید. گزارش این کلاهبرداری، داوطلبانه بوده و اکثر کلاهبرداریهای الکترونیکی توسط واسطه‌های فروش تراشه در چین، اتفاق افتاده است.

به گفته کارشناسان صنعتی، اگرچه یک پایگاه داده قطعات تقلبی دولتی به نام GIDEP وجود دارد اما امکان گزارش‌دهی ناشناس ندارد. از این رو شرکت ERAI، به پایگاه داده اصلی تبدیل شده که شرکت‌ها برای بررسی مشکلات تراشه تقلبی و گزارش کلاهبرداری استفاده می‌کنند.

با این حال، جدیدترین آمار نشان داد شمار وقایع تراشه تقلبی که در سال ۲۰۲۱ به ERAI گزارش شد، ۵۰۴ مورد و در سال ۲۰۲۰، تعداد ۴۶۳ مورد بود و افت چشمگیری در مقایسه با ۹۶۳ مورد در سال ۲۰۱۹ داشتند.

اسنیدر با بیان این که تعطیلی‌های مربوط به پاندمی کووید ممکن است فعالیت تامین کنندگان محصولات تقلبی را دشوارتر کند، اظهار کرد: کالاهای تقلبی پیشرفتگی بیشتری پیدا می‌کنند.

بر اساس گزارش رویترز، آمار واقعی احتمالا بسیار بیشتر است زیرا شرکتها از این واهمه دارند که شهرت برندشان مخدوش شود و ترجیح می‌دهند خرید تراشه تقلبی را گزارش نکنند.
کد مطلب: 68976
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام