۰
plusresetminus
دوشنبه ۶ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۰۸

مطالبات عمومی مردم برای برخط بودن پلیس از علل لزوم هوشمندسازی پلیس

پلیس دو رویکرد بهبود روندهای موجود و تحقق چشم انداز آینده را در طرح خود مد نظر دارد.
مطالبات عمومی مردم برای برخط بودن پلیس از علل لزوم هوشمندسازی پلیس
سردار دولتخواه معاون فناوری اطلاعات وارتباطات فرماندهی انتظامی کشور به بهانه ی برگزاری نمایشگاه شهر هوشمند ایران پیامی ارسال کرده است.

به گزارش دبیرخانه این نمایشگاه، دولتخواه در این پیام گفت: در گذشته بشر با مسائل ساده و خطی رودرو بود. امروزه بشر مواجه با مسائل پیچیده است که برای حل این مسائل ناگزیر به استفاده از ابزارها سازو کار های مدرن است .در پلیس پیچیدگی  چه در فضای واقعی چه مجازی هرروز بیشتر شده و ناگزیر هستیم از ابزار های هوشمند استفاده کنیم.
حجم انبوه داده هایی که به واسطه فعالیت ها و عملیات پلیس به شکل روز افزون تولید شده پلیس را با مساله انباشت داده مواجه ساخته است در نتیجه برای استخراج دانش و استفاده از این داده ها پلیس نیازمند ابزار است: با توجه به فناوری روز این ابزار به کمک هوش مصنوعی و هوشمند سازی بدست می آید. مسائل روز جامعه از جمله شبکه های اجتماعی و فضای مجازی نیاز به هوشمند شدن پلیس را دوچندان کرده است نیاز به هوشمند سازی در همه سازمان ها وجود دارد زیرا تعداد عملیات ها و پیچیدگی آن ها روز به روز افزایش می یابد  لذا سازمان ها به جای توسعه کمی باید به توسعه کیفی روی آورند.این توسعه فقط باهوشمند سازی و فناوری امکان پذیر است.
مطالبات عمومی مردم برای برخط بودن پلیس نیز از دیگر علل لزوم هوشمند سازی پلیس است .پلیس دو رویکرد بهبود روندهای موجود و تحقق چشم انداز آینده را در طرح خود مد نظر دارد. بدلیل گستردگی زیاد پلیس در سطح کشور،هر  طرحی که برای پلیس اجرا میشود باید این گستردگی مد نظر قرار گیرد  که لازمه ان مشارکت همگانی است الزام دیگر پروژه های هوشمند سازی پارامتر سرعت است .زیرا در صورت کند بودن فرایند هوشمند سازی کل روند تحت تاثیر قرار می گرند.که لازمه ان همکاری همه نهاد ها از جمله شرکت های دانش بنیان است .
 

قابل ذکر است که سومین نمایشگاه شهر هوشمند ایران Smart City Expo 2022 با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران و حمایت وزارت کشور ( مرکز توسعه دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار)، از تاریخ 12 الی 14 تیر ماه  سال 1401 در مصلی تهران برگزار خواهد شد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با دبیرخانه دائمی نمایشگاه به آدرس سایت www.smartcityxpo.com  مراجعه و یا با شماره های44و22893242-021 یا 09916364416 تماس حاصل فرمائید.
 
کد مطلب: 68960
برچسب ها: شهر هوشمند
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام