۴
۱
plusresetminus
چهارشنبه ۱ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۴

زارع‌پور: فضای مجازی ایران سال‌ها رها بوده و ذائقه کاربران را تغییر داده است

ایتنا - وزیر ارتباطات: به‌زودی اینترنت ویژه کودکان رونمایی و به منظور رفع دغدغه‌های فرهنگی والدین در اختیار خانواده‌های ایرانی قرار می‌گیرد.
زارع‌پور: فضای مجازی ایران سال‌ها رها بوده و ذائقه کاربران را تغییر داده است
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت سیزدهم گفت: تا دو هفته آینده اینترنت ویژه کودکان رونمایی و به منظور رفع دغدغه‌های فرهنگی والدین در اختیار خانواده‌های ایرانی قرار می‌گیرد.

به گزارش ایتنا عیسی زارع‌پور در گفت‌وگو با آنا در باره جزئیات جدید برنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ایمن‌سازی فضای مجازی و ارائه سرویس‌های ویژه کودکان اظهار کرد: وزارت ارتباطات به زودی اینترنت ویژه کودکان و نوجوانان را در اختیار خانواده‌های ایرانی قرار می‌دهد.

وی افزود: این سرویس، اینترنت کاملاً ایمن و بر اساس مصوبات شورای عالی فضای مجازی طراحی شده است.
به گفته وی وزارت ارتباطات مطابق با مصوبه شورای عالی فضای مجازی مکلف به ایجاد محیط سالم و ایمن برای کودکان در فضای مجازی است. در همین راستا سرویس‌های ویژه‌ای در آینده نزدیک رونمایی می‌شود تا خانواده‌ها با خیالی آسوده اجازه حضور کودکان خود را فضای مجازی را بدهند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: فضای مجازی در ایران سال‌ها رها بوده و اکنون دغدغه کاربران نسبت به گذشته تغییر کرده و به دلیل همین تغییر ذائقه کاربران [و] اصلاح ساختارهای فضای مجازی با سختی‌های زیادی مواجه است. با این حال وزارت ارتباطات بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی و وظیفه شرعی و قانونی این سازمان زیرساخت ایمن‌سازی اینترنت را آماده کرده است.

زارع‌پور در مورد شیوه استفاده از سرویس فضای مجازی ویژه کودکان ادامه داد: کاربران می‌توانند از طریق کد یواس‌اس‌دی(USSD) و نرم‌افزارهای مدیریت سیم‌کارت از اینترنت کودک استفاده کنند. با فعال‌سازی این سرویس محدودیت‌هایی برای دسترسی کودکان اعمال می‌شود تا این دسته از کاربران در معرض محتواهای نامناسب قرار نگیرند. امکان تغییر شیوه دسترسی به حالت بزرگسال در هر لحظه فراهم است و والدین هر زمان که بخواهند می‌توانند از سرویس بزرگسالان استفاده کنند. این سرویس ظرف یک یا دو هفته آینده رونمایی می‌شود.
 
کد مطلب: 68913
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
خوبه
feedback
Iran, Islamic Republic of
یعنی کاربران خودشان تشخیص نمی دن ، که ذائقه شان‌ بد شده ، فیلتر و فیلترینگ حال ذائقه شان را خوب خواهد کرد ،
feedback
Iran, Islamic Republic of
«فضای مجازی در ایران سال‌ها رها بوده و اکنون دغدغه کاربران نسبت به گذشته تغییر کرده و به دلیل همین تغییر ذائقه کاربران [و] اصلاح ساختارهای فضای مجازی با سختی‌های زیادی مواجه است»
آقا شما ببخشید ، کاربران نمی فهمند ، نادانند ، اصلا دست چپ و راست خود را تشخیص نمی دهند ، اینه که شما هرچه صلاح می دانید انجام بدین ، حتی اگر شده نسخه چینی و روسی را تجویز و اجرایی کنید . مگه چی میشه ، خوب میشه ، عالیجناب اون و پوتین هم راضی میشن.
رضا
feedback
Germany
پس بفرمایید با ذوق و گرایش دلخواه خودتان شروع کنید به فیلترینگ گسترده و محدود کردن کاربران از نظر سرعت و کیفیت اینترنت، و خلاصه هر چه که صلاح میدانید بر سر ملت و رعیت بیاورید، اختیار دست شماست.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام