۰
plusresetminus
سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۵۸

مشترکان 5G از پنج میلیون نفر عبور می‌کند

ایتنا - ​​​​​​​شرکت اریکسون پیش بینی کرد شمار مشترکان موبایل 5G در سطح جهانی در سال ۲۰۲۲ از مرز یک میلیارد نفر عبور خواهد کرد.
مشترکان 5G از پنج میلیون نفر عبور می‌کند

این سازنده تجهیزات مخابراتی سوئدی در گزارش نیم سالانه "موبیلیتی" (تحرک پذیری) اعلام کرد با استقبال بالاتر از این فناوری در چین و آمریکای شمالی، شمار مشترکان موبایل ۵G در سطح جهانی در سال ۲۰۲۲ از مرز یک میلیارد نفر عبور خواهد کرد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، اقتصاد جهانی ضعیف‌تر و ابهامات ناشی از حمله نظامی روسیه به اوکراین، باعث شد برآورد اریکسون از شمار مشترکان 5G در سال ۲۰۲۲، حدود ۱۰۰ میلیون نفر کاهش داده شود.

اریکسون که با شرکت چینی هواوی و شرکت فنلاندی نوکیا رقابت می‌کند، یکی از تامین کنندگان بزرگ تجهیزات مخابراتی از جمله تجهیزات 5G است.

در حالی که شمار مشترکان ۵G در سه ماهه نخست ۷۰ میلیون رشد کرد و به حدود ۶۲۰ میلیون مشترک رسید، شمار مشترکان 4G، با ۷۰ میلیون افزایش، به ۴.۹ میلیارد مشترک رسید.

شبکه‌های ۵G یا نسل پنجم، سرعت بسیار بالاتری در مقایسه با نسل قبلی دارند و قابلیتهای آینده‌گرا مانند رانندگی خودران را امکان پذیر می‌کنند. اشتراکهای 5G در سال ۲۰۲۷، به ۴.۴ میلیارد خواهد رسید.

پیش‌بینی می‌شود شمار کاربران 4G امسال به اوج رسیده و سپس کاهش پیدا می‌کند زیرا مشترکان به ۵G مهاجرت می‌کنند. اریکسون قبلا پیش بینی کرده بود شمار مشترکان ۴G در سال ۲۰۲۱ به اوج خواهد رسید.

رشد شمار مشترکان 5G به یک میلیارد نفر در سال میلادی جاری، دو سال زودتر از 4G اتفاق می‌افتد که ۱۰ سال پس از راه اندازی شدن، به این نقطه عطف دست پیدا کرد.

پیتر جونسون، مسئول این گزارش اظهار کرد: تلاش شرکتهای مخابراتی برای پایین بردن قیمت ۵G و گوشی‌ها، به رشد استفاده از 5G کمک کرده است. چین حدود ۲۷۰ میلیون کاربر و آمریکای شمالی ۶۵ میلیون کاربر ۵G در سال ۲۰۲۱ اضافه کرد.

بر اساس گزارش رویترز، هند که در حال فروش امواج هوایی ۵G است، تا پایان امسال شاهد افزایش مشترکان ۵G خواهد بود. انتظار می‌رود مشترکان ۵G هند امسال به حدود ۳۰ میلیون نفر و در سال ۲۰۲۳ به ۵۰ میلیون نفر برسند.
کد مطلب: 68906
برچسب ها: 5G
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام