۰
plusresetminus
سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۲

هند استفاده از VPN را برای کارمندان دولتی ممنوع کرد

ایتنا - در جدیدترین دور از مبارزه هند با نرم افزار VPN، استفاده کارمندان دولتی از این خدمات ممنوع شد.
هند استفاده از VPN را برای کارمندان دولتی ممنوع کرد

دستورالعمل جدید پس از تصمیم شماری از بهترین VPN ها برای تعطیلی سرورهای هندی خود در بحبوحه نگرانی‌ها نسبت به قانون جدید دیتا، منتشر شد. تاکنون فراهم کنندگان VPN شامل اکسپرس VPN، سِرف شارک و نورد VPN اعلام کرده اند پیش از اجرایی شدن دستورالعملهای جدید اداره واکنش اضطراری رایانه وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات هند در ۲۷ ژوئن، این کشور را ترک خواهند کرد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، دولت هند از کارمندان بخش دولتی خواسته است از ذخیره سازی اطلاعات داخلی یا محرمانه در خدمات ابری غیردولتی مانند گوگل درایو و دراپ باکس، خودداری کنند. همچنین استفاده از اپلیکیشنهای اسکنر موبایلی مانند کَم اسکنر که در سال ۲۰۲۰ ممنوع شد، مورد تاکید شدید قرار گرفت.

در اسناد داخلی دفتر اینفورماتیک ملی هند که توسط اکونومیک تایمز مشاهده شده، آمده است: با دنبال کردن دستورالعملهای امنیت سایبری یکپارچه در دفاتر دولتی سراسر کشور، وضعیت امنیتی دولت می‌تواند بهبود پیدا کند. همه کارمندان دولتی شامل کارمندان موقتی، قراردادی و منابع برون سپاری شده ملزم هستند این دستورالعمل را رعایت کنند.

چرا فراهم کنندگان VPN هند را ترک می‌کنند؟
کارشناسان امنیت سایبری و کنشگران حریم خصوصی، نگرانی‌های بسیاری در خصوص قانون جدید دیتای روسیه که در ۲۸ آوریل اعلام شد، مطرح کرده‌اند.

با اجرای این قانون در ۲۷ ژوئن، اداره واکنش اضطراری رایانه هند (CERT-In) فراهم کنندگان VPN و VPS، دیتاسنترها، خدمات ذخیره سازی ابری و صرافی‌های رمزارز را وادار خواهند کرد اطلاعات مهم کاربران را به مدت پنج سال نگه دارند و در صورت درخواست مقامات دولتی، با آنها به اشتراک بگذارند.

اگر چه این قانون در راستای مقابله با نرخ روزافزون جرایم سایبری معرفی شده است اما فراهم کنندگان خدمات VPN بر این باورند که این مقررات، ضد زیرساخت نرم افزار امنیتی فعلی هستند.

بر اساس گزارش وب سایت تِک رادار، هدف نرم افزار VPN که مخفف شبکه خصوصی مجازی است، حفظ حریم خصوصی آنلاین و ناشناسی افراد از طریق پنهان کردن آدرس آی پی آنها و ایمن نگه داشتن کل دیتای در حال ترانزیت، در یک تونل رمزنگاری شده است.
کد مطلب: 68896
برچسب ها: vpn هند
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام