کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تصویر فردی در ماه

29 خرداد 1401 ساعت 22:33

ایتنا - در واقع در این تصویر از ماه یک صورت یک فرد را می‌بینیم. با نگاهی دقیق، یک شخص واقعی همراه با یک تلسکوپ در برابر ماه مشاهده می‌کنیم.


آیا تا به حال کسی را در ماه دیده‌اید؟ این سؤال رایج در مورد توانایی انسان برای دیدن پاریدولیا است (برای توضیح، باید گفت پاریدولیا یک پدیده روان‌شناختی است که در آن، فرد علایم یا صداهایی را که ادراک می‌کند به صورت معنادار می‌شناسد. از مثال‌های معمولی می‌توان بهدیدن چهره در ابرها، دیدن چهره در ماه و غیره اشاره کرد).
 
بافت سطحی ماه کامل، نه تنها در فرهنگ مدرن غربی، بلکه در فرهنگ عامه جهان نیز در طول تاریخ، محل شناسایی‌های اجرام نمادین متعدد بوده است. نمونه‌هایی که معمولاً به جهت‌گیری ماه بستگی دارند، عبارتند از: زن در ماه و خرگوش در ماه. یک طرح کلی صورت که معمولاً به عنوان انسان در ماه شناخته می‌شود با تصور دو ناحیه دایره‌ای تیره (ماریای قمری یا lunar maria) است که در اینجا درست بالاتر از مرکز ماه، با چشم‌ها شروع می‌شود.
 
با کمال تعجب، در واقع در این تصویر از ماه یک صورت یک فرد را می‌بینیم. با نگاهی دقیق، یک شخص واقعی همراه با یک تلسکوپ در برابر ماه مشاهده می‌کنیم. این تصویر برگزیده در سال ۲۰۱۶ و شهر مادرید در کشور اسپانیا گرفته شده است. آیا شما هم شیء مورد علاقه‌ای دارید که دوست دارید آن را در ماه ببینید؟
 


کد مطلب: 68807

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/68807/تصویر-فردی-ماه

ايتنا
  https://www.itna.ir