۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۱۷

شارژر موبایل‌ها در اتحادیه اروپا یکسان می‌شود

ایتنا - قانونگذاران اتحادیه اروپا درباره یک پورت شارژ یکسان برای موبایل، تبلت و دوربین‌ها به توافق رسیدند. تا ۲۰۲۴ میلادی اتصال شارژرهای موبایل اتحادیه اروپا باید یو اس بی سی شود.
شارژر موبایل‌ها در اتحادیه اروپا یکسان می‌شود

در همین راستا اپل باید اتصال دهنده آیفون هایی که در اروپا می فروشد را تا ۲۰۲۴ میلادی تغییر دهد. این نخستین باری است که چنین توافقی در جهان ایجاد شده است. البته تلاش کمیسیون اتحادیه اروپا برای ایجاد یک پورت شارژ یکسان برای موبایل ها از ۱۰ سال قبل شروع شده است.

به گزارش ایتنا از مهر، تیری برتون کمیسر اتحادیه اروپا در امور بازار داخلی در بیانیه ای در این باره نوشت: توافقنامه ای که به آن دست یافتیم، حدود ۵۲۰ میلیون یورو در هزینه های مشتریان صرفه جویی می کند. همچنین این توافق سبب می شود فناوری های جدید مانند شارژ بی سیم ظهور کنند.

پارلمان اتحادیه اروپا نیز در بیانیه ای اعلام کرد: تا پاییز ۲۰۲۴ میلادی یواس بی سی به پورت شارژ نرمال برای موبایل ها، تبلت ها و دوربین ها در اتحادیه اروپا تبدیل می شود.

این درحالی است که از مدت ها قبل کاربران موبایل های اندروید و آیفون درباره استفاده از شارژرهای مختلف برای دستگاه هایشان گله دارند. آیفون ها با کابل لایتنینگ و دستگاه های اندروید با یو اس بی سی شارژ می شوند.
کد مطلب: 68776
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام