۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۲

تهدید ایلان ماسک به خروج از معامله ۴۴ میلیارد دلاری با توئیتر

ایتنا - ایلان ماسک تهدید کرده است که از معامله ۴۴ میلیارد دلاری خود برای خرید توییتر کناره‌گیری می‌کند.
تهدید ایلان ماسک به خروج از معامله ۴۴ میلیارد دلاری با توئیتر

او این شرکت را به "نقض" درخواست‌هایش برای کسب اطلاعات بیشتر درباره پایگاه کاربرانش" متهم کرده است.

به گزارش ایتنا و به نقل از بی‌بی‌سی، ماسک در نامه‌ای که برای نهادهای نظارتی ارسال کرده، گفته است که حق دارد خودش حساب‌های اسپم و غیرواقعی را برآورد کند.

با این نامه اختلافی که با اعلام معلق شدن معامله ۴۴ میلیارد دلاری او با توئیتر آغاز شد بعد از چند هفته بالاخره رسمی هم شده است.

توییتر از برآوردهای خود دفاع کرده است.

اما ایلان ماسک معتقد است اکانت‌های اسپم و جعلی سهم بسیار بیشتری نسبت به آنچه توییتر به صورت علنی گزارش کرده دارد.

توئیتر گفته این میزان کمتر از ۵ درصد کاربران روزانه‌ است.

مایک رینگلر وکیل ایلان ماسک در این نامه نوشته «ایلان ماسک به‌عنوان مالک احتمالی توییتر، آشکارا محق است که خواستار دسترسی به این داده‌ها باشد. او با این داده‌ها می‌تواند برای انتقال مالکیت توییتر آماده شود و همچنین تأمین مالی تراکنش‌هایش را تسهیل کند. برای انجام این دو کار، او باید درک کامل و دقیقی از هسته اصلی توئیتر و پایگاه کاربری فعال آن داشته باشد.»

در این نامه آمده است: «بر اساس رفتار توییتر تا به امروز، و به‌ویژه بر اساس آخرین مکاتبات این شرکت، ایلان ماسک معتقد است که این شرکت فعالانه در حال مقاومت است و حق دسترسی او به این اطلاعات را نادیده می‌گیرد».

در این نامه همچنین گفته شده که این نقض آشکار تعهدات توییتر تحت توافقنامه ادغام است و ایلان ماسک تمام حقوق ناشی از آن، از جمله حق خود را برای انجام ندادن معامله و حق فسخ قرارداد ادغام برای خود محفوظ می‌دارد.

این اختلاف تردیدهای بیشتری را درباره آینده مالکیت توئیتر ایجاد کرده است.

هیئت مدیره توئیتر انتقال مالکیت این شرکت را در ماه آوریل تصویب کرد،

توییتر گفته است که ایلان ماسک از شوق انعقاد این توافق، از حقوق معمولی خود صرف نظر کرده است و این شرکت نیز بر آن است که معامله در زمان و با قیمت تعیین شده عملی کند.

ایلان ماسک موضوع اکانت‌های اسپم را در رسانه‌های اجتماعی مطرح کرد و گفت که این معامله فعلا متوقف شده، اگرچه او همچنان به خرید متعهد است.

ماسک در صورت انصراف از معامله، باید یک میلیارد دلار هزینه جدایی بپردازد.

تحلیلگران گفته‌اند که رئیس تسلا ممکن است بخواهد از این موضوع برای مذاکره مجدد در مورد قیمت خرید یا حتی کناره‌گیری از این معامله استفاده کند. آنها گفتند که تصمیم ایلان ماسک برای مطرح کردن این موضوع در شبکه‌های اجتماعی غیر متعارف است و درک میزان جدی بودن او در این معامله را دشوار می‌کند.

ایلان ماسک گفته است که معتقد است ربات‌ها می‌توانند ۲۰ درصد یا بیشتر از کاربران توییتر را تشکیل دهند. نامه‌ای که در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ثبت شده است، تأیید می کند

در این نامه آمده که ایلان ماسک سزاوار "همکاری معقول" است چرا که می‌خواهد تامین مالی این معامله را انجام دهد.

کن پکستون، دادستان کل تگزاس گفته است که تحقیقاتی را درباره ادعای گزارش‌های خلاف واقع احتمالی توئیتر درباره حساب‌های بات جعلی این شبکه آغاز کرده است.

برنامه ایلان ماسک برای توئیتر باعث شده که توجه و موشکافی‌های نهادهای نظارتی در سراسر جهان درباره این شرکت افزایش پیدا کند و همچنین برخی از سهامداران شرکت تسلا و اسپیس اکس را نگران کرده است.

او سرمایه‌گذارانی را آماده کرده که برای تامین مالی این معامله کمک کنند .
کد مطلب: 68764
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام